hellfog Postat 18 augusti 2015 Postat 18 augusti 2015 (redigerat) Den ser inte alls dum ut. Men vill man verkligen ha något i öron höjd bakom ryggen? Det borde rimligen ge liknande effekter som tidiga reflektioner nära monitorerna. Du menar att sätet är högre än dig själv? inget stör mig jo lite men alla fall inte ljudmässigt. Sen följer det med nackkudde och för lägre rygg. Redigerat 18 augusti 2015 av hellfog
Peter Roos Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 (redigerat) Den ser helgrymm ut, skulle behöva en sån! :-) Dyra förstås? Redigerat 19 augusti 2015 av Sleap
Die Hard (oregistrerad) Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 Behövde en ny stol till studion blev denna. Star Trek ringde och ville ha tillbaka sin stol från framtiden.
hellfog Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 Den ser helgrymm ut, skulle behöva en sån! :-) Dyra förstås? Just denna modell Premium plus kostade 3300:- finns för runt 2400 och uppåt beroende model. Premium och Player är dom största modellerna.
hellfog Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 Star Trek ringde och ville ha tillbaka sin stol från framtiden. haha den är faktiskt väldigt skön, kände att jag behövde en bättre för ryggen.
Algotezza Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 (redigerat) Efter ett par veckors kommunikation med supporten och skaparen av denna softsynth (via specialvariant) lyckades jag aktivera den. Aktiveringskeyen fixade tydligen inte att jag har ö i mitt namn. Mysko! Carbonelectra från PluginBoutique Redigerat 20 augusti 2015 av Algotezza
Den Gode Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 Efter ett par veckors kommunikation med supporten och skaparen av denna softsynth (via specialvariant) lyckades jag aktivera den. Aktiveringskeyen fixade tydligen inte att jag har ö i mitt namn. Mysko! Carbonelectra från PluginBoutique Är det något speciellt med den jämfört med andra mjukvarusyntar?
Peter Roos Postat 23 augusti 2015 Postat 23 augusti 2015 (redigerat) Grymt fräck ljudmässigt!:-) Redigerat 23 augusti 2015 av Sleap
Peter Roos Postat 23 augusti 2015 Postat 23 augusti 2015 (redigerat) Plus en Jam Pedals Waterfall Chorus/Vibrato Redigerat 23 augusti 2015 av Sleap
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 augusti 2015 Postat 23 augusti 2015 Plektrum! Gått igenom en fas för att hitta andra favoriter men återvände efter längre tid till Jazz III.
Linus Postat 26 augusti 2015 Postat 26 augusti 2015 Köpte ringar av Sorbothane att sätta under högtalare och studiomonitorer. Bromsar upp vibrationer fint. Min huvudklaviatur i hemstudion står på bordskivan mellan tangentbord och bildskärm, och gummifötterna undertill är ganska hårda, så jag köpte några Sorbothane-ringar till den också.
Linus Postat 26 augusti 2015 Postat 26 augusti 2015 Vad har jag mer köpt sedan sist? Hmm, jag har skaffat uppgradering till Cubase 8, Omnisphere 2, 29 TB hårddiskar (backup är viktigt), en drös av McDSP-pluggar, hörlursställ i valnötsträ, en prenumeration på ADX Trax, en L2A reamp-box, ett gäng gitarrpedaler och ett nätaggregat med tio utgångar till pedalerna, en trä-tamburin...
rainydays Postat 28 augusti 2015 Postat 28 augusti 2015 Kunde inte motstå denna. Äntligen en fjäderreverbplugg som håller måttet. Så galet snygg på gitarr. 1
Linus Postat 2 september 2015 Postat 2 september 2015 Så blev det slutligen en uppgradering till Logic Pro X också pga. Alchemy.
Peter Roos Postat 5 september 2015 Postat 5 september 2015 En begagnad Hotone-reverbpedal, grymmaste utseendet jag sett på en pedal:-) Och ett Zoom Tac 2 Thunderbolt-kort.
rainydays Postat 24 september 2015 Postat 24 september 2015 Neve 88RS Mk II Ocean Way Studios AMS RMX 16 XLN United Pop
wwilton Postat 25 september 2015 Postat 25 september 2015 Å en sån här härhemma: Ah! Sandberg! Var och testade en på 4Sound idag. Fick bilden av att den är väldigt mångsidig och användbar i studiomiljö. Vad tycker du som suttit lite mer med den?
Måsart Postat 26 september 2015 Postat 26 september 2015 Neve 88RS Mk II Ocean Way Studios AMS RMX 16 XLN United Pop Nöjd med trummorna?
Hellpig Postat 26 september 2015 Postat 26 september 2015 KPA Pension? 😳😛😄 Du vet nog fan vad jag menar! 😄 ... Och på tur står Cubase, Addictive Drums +Metal Pack, en gitarr med EMG 81/60, en EHX Magnum 44 och... all in good time. 😕
Yulen Postat 26 september 2015 Postat 26 september 2015 Nytt interface + preamps. Låter grymt bra vid första testen, ska spela in en jazzkvartett imorgon så de verkligen får visa vad de går för! 1
rainydays Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Nöjd med trummorna? Jag har inte hunnit göra så mycket med dem än bara lite tester, men ja jag är galet nöjd. Helt klart det bästa AD2-kitet för min smak. Skulle jag tvingas leva med bara ett samplat kit skulle det nog vara det. Snyggt inspelat med bra grundljud och rumsljud. De kan låta båda anonymt och sticka ut, kan låta stora och små. Mer mångsidigt än vad namnet vill påskina tycker jag. Det där med trumljud är ju så individuellt. Men det kitet har ett sound som jag personligen eftersökt länge. Sen är det lite roligt att det är inspelat i samma rum som UAD Ocean Way Studios simulerar. Så jag kan lätt placera andra instrument i samma rum. 🙂
Måsart Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 (redigerat) Jag har inte hunnit göra så mycket med dem än bara lite tester, men ja jag är galet nöjd. Helt klart det bästa AD2-kitet för min smak. Skulle jag tvingas leva med bara ett samplat kit skulle det nog vara det. Snyggt inspelat med bra grundljud och rumsljud. De kan låta båda anonymt och sticka ut, kan låta stora och små. Mer mångsidigt än vad namnet vill påskina tycker jag. Det där med trumljud är ju så individuellt. Men det kitet har ett sound som jag personligen eftersökt länge. Sen är det lite roligt att det är inspelat i samma rum som UAD Ocean Way Studios simulerar. Så jag kan lätt placera andra instrument i samma rum. 🙂 Kul! Ljudexemplen på XLN:s sida låter ju riktigt bra! Jag äger Studio Drummer, frågan är om man borde köpa sig AD2 med lite sköna expansioner också... 😉 Jag inväntar nog Black Friday, hehe. Redigerat 27 september 2015 av Måsart
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.