Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Jag menar att Google får utveckla vilka program dom vill, även operativsystem. "Så länge jag har kontroll", så länge jag har möjlighet att välja bort Google om jag skulle vilja, så länge jag själv är i kontroll över vad Google vet om mitt privatliv. Jag har ingenting emot att en del av mina surfvanor samlas in, men dom får inte gå in och spara mina kontonummer och dylikt.

Så menade jag. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 🥰

Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. :rolleyes:

SATTSA FÖRFÄN! 😛

Vadå, ska jag fråga efter "extra tillbehör" till min latte? 😛

Mmmm, hallongrotta. Hallongrotta.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 😛

Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. 🥰

SATTSA FÖRFÄN! 😄

Vadå, ska jag fråga efter "extra tillbehör" till min latte? 😛

Mmmm, hallongrotta. Hallongrotta.jpg

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

haha fidden :rolleyes:

det är väl bara en tidsfråga innan man kan googla någons namn och få se precis vart han/hon befinner sig via google maps. låter otroligt idag men någon form av det kommer man säkert kunna använda sig av i framtiden. vilket suger i så fall.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp :rolleyes: Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp :rolleyes: Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...

Det känns ju onödigt. 🥰 Fast det är smidigt när man bara skriver g och sedan sitt sökord för att söka på google. Så vill man åt nått på wikipedia går det snabbast (för mig iaf) att bara skriva "g wiki Sverige" i adressfältet så är man snart där. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp :rolleyes: Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...

Det känns ju onödigt. 🥰 Fast det är smidigt när man bara skriver g och sedan sitt sökord för att söka på google. Så vill man åt nått på wikipedia går det snabbast (för mig iaf) att bara skriva "g wiki Sverige" i adressfältet så är man snart där. 😛

Ctrl-K är mappat till Googlesökrutan som standard i Firefox. Jag har snabbsökkommandon för alla möjliga sidor; behöver bara skriva "w sökord" för engelska Wikipedia, "ws" för svenska, "wikt" för wiktionary, "az" för Amazon, "yt" för Youtube, "urb" för Urban Dictionary osv. Väldigt smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp 🙂 Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...

😮 omg.... SUCKERS! Slå nder dem lite åt mig! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp 🙂 Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...

😮 omg.... SUCKERS! Slå nder dem lite åt mig! 😛

Dom är ungefär lika jobbiga som folk som säger Amerika istället för USA. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller folk som istället för att skriva youtube.com i adressfältet går till Google och skriver youtube.com i sökrutan och klickar på den första länken som kommer upp 🙂 Fast det är inget minne, det är folk som gör i min klass...

😮 omg.... SUCKERS! Slå nder dem lite åt mig! 😛

Dom är ungefär lika jobbiga som folk som säger Amerika istället för USA. 😄

Donät go there gilrfriend! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det!

Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 🙂

Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech!

Jag minns tiden då mac var populärare än PC i början där innan windows 95... eller ja... va fanns de windows alls då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det!

Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 😮

Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech!

Jag minns tiden då mac var populärare än PC i början där innan windows 95... eller ja... va fanns de windows alls då?

Jag minns den tiden långt före.... mig lixom!

Då fanns inte jag! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns när Altavista var den största sökmotorn... det var tider det!

Jag minns när eniro precis hade kommit ut på internet 😮

Jag minns när min kompis hade Windows 95 och jag tyckte det var high tech!

Jag minns tiden då mac var populärare än PC i början där innan windows 95... eller ja... va fanns de windows alls då?

Jag minns den tiden långt före.... mig lixom!

Då fanns inte jag! 🙂

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...