Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Gomorron alla morgontidiga.

Nu ere öla in de måning.

Kaffet puttrar och livet leker.

Idag två lektioner svenska och en engelska.

Fick orangea kuvertet igår fast i digitala kivraboxen. Där står där vad pensionen kan bli om man jobbar till 68. Tidigare stod det bara till o med 67. Nästa år är det 70 som gäller. Arbetslinjen: work til you drop så behöver man inte betala ut nån pension alls. Listigt värre eller hur?

Postat (redigerat)

Lunchat. Och kaffat.

Eftermiddagens äventyr väntar.

Eleverna i min VO-klass har jobbat med ordkunskap. Till slut fick de tävla genom att skriva två texter där de två och tv¨skulle använda så många av orden som möjligt på ett naturligt sätt. Två grupper vann. Priset blev att namnge min senaste låt.

Det blev den här:

https://soundcloud.com/algotezza/best-volume

Redigerat av Algotezza
Postat

Jobbdagen slut.

Bara så jag vet det.

Nu till kondiset.

Ska köpa rågbullar.

Inget annat.

Och så kpd.

Postat

Har du bra kondis?

Illa #1. Såg henne i TV igår... pinsamt. Goddag yxskaft på alla frågor.

Illa #2. Dessa smygkrympningar av olika produkters förpackningar. Många kunder föredrar dock det framför prishöjningar... ööhhh.... joråsåatteh...

Illa #3. Finns många överdrivna versioner av detta men här visas problemen ganska tydligt. Fenomenet sprider sig t om i min hemstad. Hur göra?

Postat

Skitbra kondis. Är jämt ute och cyklar

till olika kaféer...

Postat

Är Bah släkt med Onkel Kuhnke?

Hon är bah en blåst typ!

Bättre än att smyghöja kaffet är att kalla naturnära så betalar man gärna mer.

Som.man brukar säga om det krisar. Först blir det rejält dåligt men sen blir det bra.

Gärna paradiswt men först ett rejält helvete.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.