Jump to content
Annons

Vilken gratis-EZX ska jag ta till EZDrummer 2?


Den Gode

Recommended Posts

Jag tänkte inhandla EZDrummer 2 och undrar vilken EZX-expansion som är att rekommendera, eftersom man får en på köpet.

Jag försöker göra pop/rock-musik och gillar 70-tals artister som Steely Dan, Doobie Brothers och Eagles m fl.

Jag har redan den expansion som heter Rock!. Jag är tacksam för förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade valt antingen the Classic eller Rock Solid. Båda erbjuder bra, välljudande och mångsidiga kits direkt ur lådan.

Vänligen,

CHAE

Tack för tipsen, men The Classic låter lite för löst i köttet och Rock Solid har för mycket eko.

De kanske blir intressanta sen, men först vill jag ha lite snappigare ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag hade valt antingen the Classic eller Rock Solid. Båda erbjuder bra, välljudande och mångsidiga kits direkt ur lådan.

Vänligen,

CHAE

Rock Solid har ju sågats längs med fotknölarna flertal gånger av många. Allt för modernt ljud för 70-talsljudet dessutom. Nashville låter bra. Southern Soul passar utmärkt till 70-talslåtar

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen, men The Classic låter lite för löst i köttet och Rock Solid har för mycket eko.

De kanske blir intressanta sen, men först vill jag ha lite snappigare ljud.

Varsågod. Smaken är ju, som bekant, som baken. Hoppas att du hittar något som passar vad det lider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågod. Smaken är ju, som bekant, som baken. Hoppas att du hittar något som passar vad det lider.

Jag ska nog inhandla i morgon så det brinner i knutarna. Jag tycker att Vintage Rock låter rätt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vintage Rock har jag själv sen några år tillbaka och den har ett mysigt 70-talsljud som bör passa dina musikaliska preferenser riktigt bra. Det går att få den att låta rätt omysig också om man vill det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev Vintage Rock. Tack för alla tips.

Jag avskyr detta med att man måste ladda hem program. Jag vill ha dem på dvd eller kassettband eller hålkort eller vad som helst. Nerladdning är inte bra.

Se där, se där 🙂

😆 @ "hålkort"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avskyr detta med att man måste ladda hem program. Jag vill ha dem på dvd eller kassettband eller hålkort eller vad som helst. Nerladdning är inte bra.

Det skulle bli i runda slängar 7,12 miljoner hålkort. Om du jobbade flitigt med någon i skift så skulle ni nog lyckas installera det på ett år iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok laddtid ändå. Snabbare än många trummisar.

Men frustrationen när man vaknar upp efter 10 veckor och möts av:

?LOAD ERROR

READY.

Du verkar ju vara en man med en mission. Jag antar att du inte gillar DVD:er heller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...