Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

midi klicket är inte synkat med det vanliga klicket, öppnar jag ez drummer tex, så e det ju inte synkat med det vanliga klicket, vilket ställer till problem, när ja spelar in gitarr till det vanliga klicket, och sedan ska lägga på ez drummer så funkar det ju inte alls.

Vad gör man åt detta?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Låter som du har mycket latancy i ditt system... Eller nåt sånt däringa konstigt Cubase problem, midi timestamp eller nåt.

drloop (oregistrerad)
Postat

Om du öppnar ett helt nytt tomt projekt är klicken inte i synk då?

Vad har du för latency, buffer i ljudkortet?

k9 (oregistrerad)
Postat

Har du inte ett original Cubase så är det kanske bara ett av många kopieringsskydd som spökar för dig.

Men du har nog bara klickat i att klicket ska följa metronomen och inte följa midispåret.

Postat

Jag hänger inte riktigt med på hur du menar. Om du drar in en midi-fil från EZDrummer i ett Cubase-projekt, och har igång Cubase inbyggda metronom, hamnar trummorna och klicket i osynk? Är det konstant osynk (d v s att klicket ligger typ en halv sekund före/efter hela tiden)? Eller är det helt fel tempo?

Postat

japp konstant osynk, har vart med om det förr med, men har glömt hur jag fick orning på det

garanterat nån inställning som jag inte hittar just nu

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.