smokeythebear
Medlem-
Antal inlägg
57 -
Gick med
-
Senast inloggad
Rykte i communityn
0 Neutralt-
Hallå alla! För en tid sedan köpte jag en hör och häpna en Fender Squier P-bas. Vet att det är en billig "skit" bas i mångas ögon men min ekonomi är inte den allra bästa. Så jag tänkte uppgradera den stegvis tills hela basen i princip är utbytt. Tänkte börja med mickarna. Så min fråga är, finns det några bra allround mickar i 500 - 2000 spänns klassen?
-
Jag vet att det inte är speciellt PK att uppmana till piratkopiering, men i ärlighetens namn tycker jag du ska göra en sökning på ett P2Peer program. Använd frasen "vocals only" då du söker. Hoppas jag inte blir bannad för det här.
-
Hej, Funderar på att bygga ett sångbås i lägenheten så inte grannarna plågas så mycket. Min fråga är, är det någon som har byggt något liknande och hur gick ni tillväga?
-
Hej! Någon här som önskar att ni hade dom gamla rullbanden kvar till era gamla ungdomssynder? Det skulle vara kul att importera dom i cubase och göra en uppfräshning men man var slarvig i ungdomen och master tejper sket man väll i. Oj vad man ångrar sig bittert idag.
-
Jag retare mig på scan reklamen, ni vet den där som ska ha med "vanligt" folk som siter och äter varmkorv och köttbullar och vad det nu är. Jag förstår att man ville rikta sig till vanliga människor men alla i denna reklam ser ut som dom nyss har fått ett dödsbesked. Allt är grått och trist och alla ser jätte olyckliga ut.
-
Virveln låter skit! Hur ska man micka?
smokeythebear svarade på red_house_painter's inlägg i Diskussioner
Micka både över och undersidan. Prova att dämpa virveln på olika vis med tejp. Själv har jag funnit att en plånbok på virvelns översida oftast ger ett softare (poppigare) ljud utan för mycket efterklang. Testa också att stämma om virveln. -
Behringers mixerbord låter faktiskt rätt bra mao inte sämre än andra budgetbord. Sen så beror ljudets upplevda kvalitet även på den som sitter bakom reglarna.... Jo men sedan finns det en anledning till att ett 48 kanals Behringer bord i nyskick går för 5000:- på blocket. Jag har testat åtskilliga Behringer bord och Nej dom låter inte bra.
-
Man tycker det ju är så självklart att man ska ge bra service som säljare annars kan man välja ett annat yrke. Ok, alla kanske inte har en toppen dag jämt, men dom kommentarer man läser att folk har fått är horribla.
-
Kände igen typ Helloween och Alice Cooper hrmm... Men å andra sidan så är dom nog duktigt sponsrade. Men hur man kan köra med Behringer mixer bord är helt bortom mig, dom låter verkligen inte bra och då har jag testat 6 bord.
-
Ungefär som att gå till frisören och höra att man inte blir snyggare i ansiktet av att man klipper sig, förjävligt.
-
Eftersom detta är ett ganska generellt problem som dom flesta som sysslar med musik har råkat utför. Och hur många kan säga att dom känner sig illa behandlade 50% av gångerna dom äter på McDonalds? Visserligen en bra poäng, men jag tror fortfarande på min teori. Det handlar om personalen i resp. butik. Inte företagaren. Det handlar om musikaffärer i största allmänhet med några få undantag. Det är ganska lustigt att man reagerar varje gång man får bra service, ungefär som "vad är det här?" Att reagera så inför något som borde vara självklart säger en hel del om musikaffärer i största allmänhet.
-
Eftersom detta är ett ganska generellt problem som dom flesta som sysslar med musik har råkat utför. Och hur många kan säga att dom känner sig illa behandlade 50% av gångerna dom äter på McDonalds?
-
Hmm eftersom det är dessa individer som representerar företaget så har det i allra högsta grad med företaget att göra. Det måste vara något fel på företagets policy ang kund hantering eftersom så många helt uppenbart känner sig dåligt och otrevligt bemötta. Alla företagare vill nog bemöta sina kunder väl, men det är nog svårt för dem att anställa "rätt" personal iom att då måste de först lära känna människan innan, och har de tid med det? Policyn är nog helt okej vart du än kikar, men hur väl de lyckas med det är en annan fråga pga den anställda personalen. Jo men å andra sidan så finns det provanställning vilket många företagare använder sig av. Problemet med dom större kedjorna är att dom verkar ha som policy att skita i mindre kunder och endast lägga krutet på kunder som vill handla för över 50 lök. Den inställningen funkar nog garanterat inte om man ska driva ett företag profisionellt. Men vad vet jag, jag menar bara på att det hänger på vilken affär man kliver in i och vem som råkar stå som personal den tiden. PS: Med bärs i kroppen 😲 Visst beror det på vart du handlar, det är lite som att spela rysk roulette 😮
-
Mixrarna är väl lite si och så, liksom lurarna, kan inte heller säga att jag har hört något av dessa från behringer som låter som en dröm direkt.... Men behringer tillvekrar ju nästan allt känns det som, och en del produkter är botten, andra är förvånansvärt bra. Stämmer, polarn ska köpa monitorer och man blev ju lite nervis då det var behringer det gällde, det är lite som att spela på lotto då det gäller kvalite.
-
Hmm eftersom det är dessa individer som representerar företaget så har det i allra högsta grad med företaget att göra. Det måste vara något fel på företagets policy ang kund hantering eftersom så många helt uppenbart känner sig dåligt och otrevligt bemötta. Alla företagare vill nog bemöta sina kunder väl, men det är nog svårt för dem att anställa "rätt" personal iom att då måste de först lära känna människan innan, och har de tid med det? Policyn är nog helt okej vart du än kikar, men hur väl de lyckas med det är en annan fråga pga den anställda personalen. Jo men å andra sidan så finns det provanställning vilket många företagare använder sig av. Problemet med dom större kedjorna är att dom verkar ha som policy att skita i mindre kunder och endast lägga krutet på kunder som vill handla för över 50 lök.