Jump to content
Annons

Danjeln

Medlem
  • Antal inlägg

    1
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt
  1. Var inne på tyresömusik skärtorsdag, köpte en ukulele för en tusenlapp. När jag kom hem och kunde jämföra med en annan så kände jag att det inte riktigt kändes rätt. Den stämde inte helt, vilket är väldigt vanlig på ukuleles, eftersom de är så små. Det är dessutom väldigt svårt att provspela ett instrument i en stimmig affär med mycket folk runt om en. Nåväl tillbaka till butiken igår, altså 6 dagar efter inköp, varav butiken varit stängd 4. p g a påskhelgen. Innan jag åkte hade jag blivit lovad på telefon att det skulle finnas "gitarrexperter" i butiken som kunde hjälpa mig å kolla om det skulle gå att justera den bättre. När jag kom dit fanns inga experter, bara en märkbart irriterad försäljare som menade på att "det är så där den låter" och "du har testat den i butiken, och det sa jag till dig att det är så där den låter" eftersom det inte går att få den bättre så ville jag naturligtvis låta köpet gå tillbaka, men se det gick inte eftersom "vi har inte öppet köp" fick jag som svar. Något som jag inte blivit upplyst om vid köptillfället. Efter lite diskuterande kunde han sträcka sig till att ge mig ett tillgodokvitto, helt ok för mig sa jag om han kunde tänka sig att ta in lite andra modeller som jag kunde provspela, fick då till svar att vi tar inte in något som du inte kommer köpa. Blir så jädra in i helvete trött på affärer som idagsläget endast fungerar som utlämnningsställen. Hela grejjen med att ha affär är ju just att man ska kunna komma in och klämma och köpa och få råd och ett trevligt bemötande. Vill man inte ge service, så starta något jävla postorderföretag, eller internetförsäljning. Jag ångrade mig naturligtvis och ville inte gå med på tillgodokvitto. Jag sa att de hade ju inte haft någon kostnad i och med detta. eftersom de inte hade specialbeställt ukulelen utan endast låtit mig ha den hemma ett par dagar. Fick då till svar att "vi har ju administrativa kostnader". Det är ju liksom också grejjen med att ha butik. ibland kommer någon och köper och ibland kommer någon och ångrar sitt köp. Man tar ju inte betalt av kunderna för att de kommer in i butiken. Om man inte är intresserad av service eller att ha butik då ska man fan inte ha det heller. Jag var mycket artig och trevlig under hela besöket, och efter att smockan hängt i luften och dessutom blivit kallad otrevlig. Så fick jag slutligen pengarna tillbaka. Kommer jag handla där igen? kommer detta som jag skriver nu att få någon annan att tveka att handla i butiken? Jag var ju för en vecka sedan beredd att lägga ut över 1000:- i deras butik, att man då väljer att göra sig av med kunden är för mig helt ofattbart. Han hade ju kunnat göra följande istället: -Jaså du är inte nöjd, vad tråkigt, vi tar tillbaka den där och ber om ursäkt för att du fått åka 10 mil i onödan. -men du, vi tittar lite i katalogen och ser om det finns någon annan variant som du skulle vilja att vi tog hem så du kunde testa. Hade han gjort så hade jag blivit glad och possitivt överraskad, jag hade dessutom kunna spendera det tredubbla utan problem i samma buitk. Jag ger tyresömusik 1 slapp skinnbanjo av fem möjliga i betyg. Kommer aldrig sätta min fot i er butik igen. Jag kommer dessutom att berätta denna historia så ofta jag har möjlighet att påverka någon som står inför ett köp MVH /Danjel
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.