ostkaka
Medlem-
Antal inlägg
173 -
Gick med
-
Senast inloggad
Rykte i communityn
0 Neutralt-
Men en mac är snyggare....och så lyser den skitfräckt i ett mörkt rum.
-
Vet du inte skillnaden skall du nog inte mastra själv heller.... Nä, för vet man inte redan från början ska man fan inte försöka lära sig heller! 😳 Man kanske inte skall börja med mastring som första projekt man kanske skall börja med mixning så man vet vad man använder och hur det funkar...man kanske lär sig lättare då.
-
Vet du inte skillnaden skall du nog inte mastra själv heller....
-
Med risk för att låta sarkastisk... Som sagt min fråga var varför köper man Behringer och i så fall varför rekomnderar man dem... Nån annan fråga har jag inte ställt, alltså om du köper en Behringer pryl vill jag veta varför du gör det samt varför du rekomenderar den till andra. Sen kanske det framgår i den lilla enkla frågan att jag själv inte är så värst mycket för saker från Behringer, det är därför jag undrar varför ni gillar använder det och rekomnderar det. Nästan enda argumentet jag hört är att den är just billig, nästan ingen hyllar och älskar sin lilla pryl, om nån hade gjort det och kunnat förklara varför man gillar den och vad det är man gillar i sin lilla pryl då hade jag köpt det fullt ut, jag har hört en enda som månar om sin lilla hörlurstärkare från Behringer med argumentet att det lilla brus jag har kan jag leva med för jag tänker inte lägga mer pengar på just en hörlursförstärkare, det är ett svar som jag gillar respekterar och förstår. Men när några börjar diskutera att behringers kompressor är minst lika bra som en kompressor från DBX då vet jag att man inte vet vad snackar om och det säger faktist mer om några av er än vad det gör om mig. Men det är faktist ni min andra vänner som dragit ut diskusionen till vad den är idag. Men ni behöver inte vara oroliga jag skall dra tillbaka mig från forumet och ägna all min krut på att "..leverera och göra & prodda musik..." Slutligen det är helt okej att gilla Behringer ni får gärna göra det likväl som ni får gilla eran lilla gitarr får Netto eller keyboard från överskottslagret, övertyga mig om att gilla det istället, våga stå för va ni gillar och tycker kom med argument... Får säga som Paul Stanley i kiss sa en gång.... "Stand up for what you belive in..."
-
Usch! VAd mycket skit man kan få för så lite pengar...
-
Hur menar du....undrar du om jag testat saker fårn Behringer....
-
Hehe, det tror jag faktiskt gäller rätt många här på forumet. tror jag med
-
Det man undrar är ju om du då skulle köpa gitarrpaketet på netto...Den kostar ju bara 1500....Det var någon som sa att han hade provspelat på nåns elktriska Behringer gitarr...och man borde sätta ditt föräldrar för barnmisshandel om man gav sin barn en sån....En behringer kompressor anser jag är lika dålig som en sån gitarr i jämförelse....
-
Undra varför man inte använder det mixerbordet live....dessutom har jag aldrig sagt att musiken blir bättre med flashiga prylar....Men det låter bättre det andra hänger på musikerna...
-
Nu har jag ju fått lite svar så nu vet man ju lite mer. Många skriver, den funkar bra med tanke på vad den kostar, nån använder inte grejen precis som man skall utan har skapat nya användningsområden tex istället för kompression som är det huvudsakliga syftet så använder man den som bara gate. De som är jättenöjda har ofta inte provat några andra grejer, vissa tycker att det är okej att det brusar eftersom den är så billig och då godtar man det. Ingen lovordar grejorna, utan man säger att man snart skall byta ute den. Jag tycker att man komprimissar lite väl mycket med ljudet ibland, men när det handlar om studioutrustning är det tydligen helt okej, men ni komprimissar aldrig på samma sätt när det gäller tex gitarr. Argumentet att saker är billiga kan jag köpa men det går ju inte att lovorda grejorna, det finns många prylar som både låter och är bättre samt väldig prisvärda. Jag har aldrig hört nån hårdkomprimera nått bra på en Behringer kompressor, jag kör som sagt hellre utan kompressor än använder den, så dålig är den faktist att det är bättre att inte använda den än att använda den. Det känns lite här som att man inte vet så mycket om kompression och sånt och det är därför man köper grejer för att man inte riktigt vet hur det fungerar och kan därmed inte ställa krav, man vet helt enkelt inte hur apparaten funkar. Jag köper inte argumentet att jag hör ingen skillnad, det är ingen slump att ljudtekniker skriver "kompressor", (Ej behringer) på sin raider det är fler som skriver det än som inte gör det kan jag säga.... Men de är dumma ljudtekniker med alldeles för höga krav...För ljudtekniker är bara dumma människor som älskar att köpa dyra prylar, även om de skulle hitta en billig pryl så skulle de aldrig köpa den för att den är billig. Det argumentet håller verkligen inte ingen hade varit gladare än jag om prylarna inte kostade en halvförmögenhet, men det är dyrt med kvalitè givetvis och det är bättre att spara pengar och när det är dags verkligen lägga pengarna på något bra för jag tycker att hur det låter är viktigt, för även ni musiker tycker jag är värda tt bra ljud tros att ni gillar Behringer.
-
Givetvis. En bra melodi är en bra melodi. Men en bra melodi är värdelös om den presenteras på fel sätt. Context is everything. En melodi kan sätta sig på hjärnan, men det är inte det som gör att jag vill lyssna på låten igen, det är istället hela känslan och upplevelsen låten ger mig och där är framförande och produktion det vesentliga. All teknik är bara en förlängning av musiken säger du. Men isåfall är ju egentligen all instrumentation bara en förlängning av musiken. Eller vänta, det är ju de som gör musiken. Men dendär uppklippta och loopade gitarren kan vi ju skippa för det är ju bara en skoj produktionsgrej. Eller vänta, det var ju hela introhooken. Förstår du vart jag vill komma? Sedan är jag inte direkt någon motståndare till produktioner som går ut på att vara så transperanta som möjligt. De kan ge en otrolig närhet till framförandet. Men en sequencer och effekter är idag ett lika naturligt instrument i ett arr som vad en gitarr är. Det är i många fall de som gör hela låten utmärkande. Och det är absolut inget fel i det. Du är en klok man du på många sätt...jag står för devisen skit in skit ut vad det än gäller. Men man får försöka och jobba efter att det blir så bra som det kan, vilka prylar eller musiker man än använder. Men får man välja villl man gärna ha så bra grejer av allt detta...men ibland får man kompromissa men köper man nåt kan man faktist välja med omsorg och testa lite istället för att köpa saker bara föratt de är billiga.....
-
Jag menade att många klassiker är inspelade med prylar som idag förmodligen ligger under Behringers klass, och förmodligen ganska många låtar som inte är klassiker heller. Vad jag avser är alltså att utrustningen inte styr 100 % över resultatet egentligen, det är min åsikt. Och var kom 1945 ifrån? 2007 - 40 = 1967. 😎 Så då menar du att det lät bättre med....(fel av mig med 45 läste nån annans inlägg men rent ljudmässigt lät det fortfarnde inte bättre än vad det gör idag, hur bra du än tycker att låten är)...Fast att teknikerna förmodligen var bättre både på utrustningen och på att ratta än vad de är idag.Idag kan man tydligen kalla sig för ljudtekniker bara man har en dator....Det har faktist gjorts musik och utvecklats grejer sen 67 synd bara att Behringer inte utveckals, men Kina har ju billig arbetskraft.....
-
Det är mycket möjligt att du hört...Det har jag med, men jag har hört 24 kanilga inspelningar som låter bättre ännu bättre....och jag har hört kompressorer som låter bättre än Behringer med.
-
Köp Behringer det gillar folk här....