hej. det är inte så svårt. Leta upp Project Setup i menyerna och där kan du välja samplingsfrekvens, bitdjup och lite annat. svårare än så ska det inte vara.
ha det
Tack för svar men hur får man ström till enheten med en separat ljudmodul? Antar att det inte kommer ström i midikontakterna och i nuläget får man ju strömmen från USB'n?
Man får med strömadapter till den enheten du köper helt enkelt. Om du köper begagnat, försäkra dig att strömadaptern verkligen är med, de kan vara krånliga att få tag på..och dyra.
Hej, jag har för mig att någon på Fitzpatrick (sverige grossisterna för CME) nämnde någonting om att nya expansioner är på gång. jag hade slängt iväg ett mail till dom och kollat. hemsidan är http://www.fitzpatrick.se/ .
lycka till.
jag vill bara flika in det där om stereodjup i livesammanhang. Att ha ett system som är i mono är enligt min erfarenhet ett långt skott ner i ljudupplevelsen. Det är som med studioinspelningar, om man slår på en inspelning i mono förlorarna den massa djup och min erfarenhet säger att det är likadant live. Även om man inte panorerar en jättemassa så kan man enkelt separera ljudet på ett snyggt sätt.
Sen en annan sak som är vanlig i teatersammanhang är en mono högtalare i mitten och genom att sända ut endast t.ex. sång där så får man en fantastisk klarhet utan att kräma på speciellt mycket.
Ang. mixerbord. Lägg pengarna på bra högtalare och steg. Ni kan alltid hyra in nån digitalmixer ifall ni får svåra arrangemang. Däremot är det jobbigare att flyga upp nya högtalare ifall era inte håller måttet. Sen ang. akustiken så är det samma grundregler som i vilket mixrum som helst. 70 % diffusorer 30% absorbenter, inga parallela ytor.
jag vill bara flika in det där om stereodjup i livesammanhang. Att ha ett system som är i mono är enligt min erfarenhet ett långt skott ner i ljudupplevelsen. Det är som med studioinspelningar, om man slår på en inspelning i mono förlorarna den massa djup och min erfarenhet säger att det är likadant live. Även om man inte panorerar en jättemassa så kan man enkelt separera ljudet på ett snyggt sätt.
Sen en annan sak som är vanlig i teatersammanhang är en mono högtalare i mitten och genom att sända ut endast t.ex. sång där så får man en fantastisk klarhet utan att kräma på speciellt mycket.
Ang. mixerbord. Lägg pengarna på bra högtalare och steg. Ni kan alltid hyra in nån digitalmixer ifall ni får svåra arrangemang. Däremot är det jobbigare att flyga upp nya högtalare ifall era inte håller måttet. Sen ang. akustiken så är det samma grundregler som i vilket mixrum som helst. 70 % diffusorer 30% absorbenter, inga parallela ytor.
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.