-
Antal inlägg
4 087 -
Gick med
-
Senast inloggad
Rykte i communityn
1 NeutraltOm mig
-
Kön
Man
-
Stad/plats
Bagarmossen
- Hemsida
Senaste profilbesökare
14 574 profilvisningar
-
Studio får nya ägare och sajten byggs delvis om
VacUm svarade på Björn Olsberg's inlägg i Diskussioner
❤️ -
Joachime: tack! ja, det är väldigt kul att göra dom där.
-
Mycket kul att ni testar (och gillar)! Vi har faktiskt snackat om att ha iOS-versionerna i nån sorts remote-läge mot desktop-apparna, men det är ganska roddigt att styra upp på ett bra sätt. Det finns däremot planer på att kunna skicka presets mellan iOS och desktop via dropbox eller epost.
-
Vi har börjat göra pluggar i VST-format och för både mac och windows (AudioUnit också såklart). Kika in Svep! http://klevgrand.se/products/svep
-
Vandelay multiband echo device (effekt plug-in) släpps idag!
VacUm svarade på VacUm's inlägg i Diskussioner
Kul att du gillar Joachime! Att kunna panorera banden var faktiskt med i DSP-delen från början, men vi fick faktiskt inte till det i användargränssnittet på ett bra sätt så det stektes till slut (blev för plottrigt med ännu fler reglage i iPad-versionen). Import / Export i LaTex-format (http://en.wikipedia.org/wiki/LaTeX) är givetvis planerat 😄- 3 svar
-
- audio unit
- iphone
- (och 4 till)
-
Vandelay multiband echo device (effekt plug-in) släpps idag!
ett ämne lades till av VacUm i Diskussioner
Klevgränd Produktion släpper ytterligare en plug-in för Mac OS och iOS: Vandelay Effekten består av tre modulationsdelay på tre olika frekvensband. Audio Unit-versionen är gratis att ladda hem och iOS-versionen kostar 22:- Mer info (och intruktioner hur man laddar hem): http://vandelay.klevgrand.se https://www.youtube.com/watch?v=WnBK7vSF_DE- 3 svar
-
- audio unit
- iphone
- (och 4 till)
-
Hej, Jag är helt klart intresserad av att prova / bolla. Mitt ex-arbete handlade om något liknande; adaptiv musik där det genererades MIDI i realtid, men baserat utifrån regelverk skapade av kompositören. Jag är insatt i ämnet och samtidigt skeptisk till genererad musik baserat på musikteori (funktion, form, instrumentation etc), men blir extremt gärna överbevisad 🙂
- 7 svar
-
- musikgenerering
- inspiration
-
(och 3 till)
Taggade med:
-
Wernborg: Åh, den hade jag nästan glömt bort. Tack! Men den hette väl Inlandsis om jag inte missminner mig? Ja, lite trist att låtkritiken inte är lika aktiv!
-
Klevgränd Produktion släpper idag (2014-06-27) en ny multibands-dist för iPad (iOS app) och Mac (audio unit). iPad-versionen kostar 7:-, men det allra finaste i kråksången är att pluggen för Mac är alldeles gratis och kan laddas ner på produkt-siten http://squashit.klevgrand.se Kolla även in demo-filmen: http://vimeo.com/99089779
-
Det finns flash-stöd, men nej, det är native C/C++ från grunden. Användargränssnittet är ganska spartanskt men "gör jobbet". De som använt det brukar va igång och jobba utan problem efter en halv dags workshop. Fokus har än så länge legat på själva uppspelningsmotorn då det mesta för AQ än så länge gjorts inhouse av mig och kollegorna.
-
Ja, audioprogrammering är galet kul men kan ibland bli lite frustrerande när det inte blir som man tänkte sig...
-
Hur mycket har du skrivit för film tidigare? Det är ju en helt annan sorts hantverk än att bara skriva musik för sig själv (att ta hänsyn till klipp, dramaturgiska förändringar etc utan att det låter konstigt musikaliskt). Mitt tips är att kontakta nya / lovande filmskapare (gärna som pluggar) och erbjuda dina tjänster gratis så du får några bra case att visa. På köpet får du kontakter och är dom du jobbat med nöjda kommer du få göra nästa film (som kanske har en budget). Musik för datorspel skiljer sig ganska mycket från film för musik; film är linjärt, interaktiva applikationer är det inte. Din musik måste kunna anpassas i realtid i vad som händer i spelet, och det innebär att vissa saker helt enkelt inte funkar att göra musikaliskt. Det finns en del verktyg för detta, dom ledande på marknaden är WWISE och F-MOD. Båda dessa har en hög inlärningströskel, men ska man jobba med speltitlar är det mer eller mindre ett krav att kunna minst ett av dom väl.
-
Hehe, ja man känner ju igen ganska många nicknames nu när man kikat runt en del. Mycket roligt.
-
Hej på er, Hamnade här lite av en slump nyligen och märkte att mitt gamla konto fortfarande fungerar. Kul! Det var längesen jag var aktiv här och nu när det snart är semester tänkte jag att det kunde vara kul att lurka runt på studioforumet igen. Jag jobbar nuförtiden som utvecklare och musikproducent på Klevgränd Produktion (http://klevgrand.se vi gör digital media av alla möjliga slag). Det jag jobbar med mest är audio programmering och musik för interaktiva applikationer, har bland annat byggt AudioCue som är en musikmotor för interaktiv musik (http://audiocue.se). alles gott! // johan
- 17 svar
-
- 1