Jump to content
Annons

Lindeberg

Medlem
  • Antal inlägg

    2 605
  • Gick med

  • Senast inloggad

  • Dagar jag vunnit

    1

Dagen då Lindeberg senast vann var 26 januari 2012

Lindeberg hade det mest gillade innehållet!

Rykte i communityn

26 Utmärkt

Om mig

  • Kön
    Man
  • Intressen
    producent / dj / label manager / skribent

Senaste profilbesökare

8 812 profilvisningar
  1. haha! 😄
  2. Just. Och förr, då när allt var bättre, 😉 handlade det om att dansa, flörta, kanske knarka lite och träffa andra människor. House och techno var en reaktion mot stelbenta rockvärlden. Nu är det bara en tidsfråga innan nästa våg av anarkister sänker rolexviftarna bakom kravallstaketen. IMHO.
  3. För mig är det konstiga att dansmusik numera upplevs på arenor istället för klubbar och att publiken står och stirrar på gubbarna som vänder plattor 100 meter bort bakom kravallstaket - istället för att dansa med varandra. Tvärtemot vad några av er i tråden skriver så tycker jag att den bredare dansmusiken, vi kan kalla den "den svenska", anammat rockklyscheriet - istället för att som förr sätta en tumme i ögat på posörer och statusjägare. Arenahouse är en oxymoron, på alla sätt. Den utvecklingen är för mig obegriplig.
  4. Det var nog en förenkling. 😉 Kritiken av Spotify från mindre bolag har varit omfattande och är inget jag fantiserat ihop. Det jag bidrog med i diskussionen då var verkliga siffror, mina siffror - ett märkligt udda inslag i en debatt som så gott som uteslutande förs av människor som står utanför branschen.
  5. Absolut. Jag tvivlar inte på att majorbolagen tjänar pengar på Spotify.
  6. Jag noterar att det är en företrädare för majorbolagen som talar.
  7. Som Claes påpekar, det handlar egentligen bara om olika betalningsmodeller. Om en gibsongitarr är värd fem tusen, hur mycket ska då en låt kosta? 🙂 I min värld är en hitlåt naturligtvis värd mycket mer, och ska kosta därefter. Funkar inte gibson kan du alltid lira på en fender, men hur ska du värdera "Smoke On The Water"? Som en halvtimmes jobb, eller som själva basen på vilken oräkneliga människor byggt stora rikedomar?
  8. Det är inte givet att låtskrivare ska ha betalt varje gång ett verk framförs. Det finns möjligheter att avtala om andra ersättningsmodeller. Men nog är det en rimlig tanke att den som skapat förutsättningarna för att Sweden Rock och andra musikanvändare ska kunna driva business, också ska ha en del av kakan?
  9. Såja, här finns ingen anledning till tuppfäktning. Det vore bättre om du, som forumreglerna föreskriver, ansträngde dig för att konversera bemötande. Jag tyckte bara det blev så mycket prat om stämningar hit, advokater dit... kanske alla inte känner till att digitala downloads säljer rätt dåligt. Jag har själv drivit några bolag på den där nivån. Låtar av okända artister i den genren kan inbringa ett par hundralappar om man har tur. Men ha det så bra.
  10. Ursäkta om jag förstör partyt, men dom där killarna har inte lagt en krona på marknadsföring. Och, gissar jag, sålt en eller två downloads. Sorry, men några pengar i detta finns inte, bara en spottloska åt herr eracers håll.
  11. Det måste ha varit ett tag sen iom att du uppgraderade till 5:an, men om inte problemet har löst sig kanske du ska fundera på 6:an?
  12. Dom gråter säkert hela vägen till nästa stadiumgig, precis som dom gjort i snart 40 års tid när lite finare folk - som du - berättat för alla miljoner Kissfans att musiken egentligen är skit.
  13. Humor att Gene - som plockat in en studioräv (pun intended) och en tributebandkille, klätt ut dem för att likna två avhoppade originalmedlemmar och sedan kört på i business as usual-anda - har mage att gapa om saker och tings "äkthet". 😄
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.