Hur, var och när vet man att "den känns bäst" då?
det är la inte så mycket att grubbla över, där man kan shakea eller breaka eller banga eller gunga...
Hmmm... på vilket sätt skulle det där svaret vara mindre korkat än dels 'frågAn' som ställs, dels påståendet att man "bara [gör] låten där den känns bäst"?
blir man hjärnskadad av att sitta och spela in hela dagarna eller?
Nej, det är jag nästan helt säker på att man inte blir — det skulle ju i så fall hjärnskadeförklara många av våra musikgenier idag. Fast därom tvista de lärde; gränsen är ju hårfin. Å ena sidan vill jag tro att man blir mer kompetent som kompositör/musiker när och om man ägnar många dygnstimmar åt att skriva och spela in. Å andra sidan, att sitta och spela in hela dagarna är kanske en medfödd eller sedan tidigare utvecklad hjärnskada i sig. Jag vet inte.
Spelar du in mycket?
För mig är det i perioder... jag är faktiskt ganska dålig på att ratta fram shyssta ljud om jag ska vara ärlig!
satt i studion 7 timmar i söndags och 5 timmar idag och jag känner mig jävligt fuckad i huvet, har du några tips för att palla hänga där mer eller?