ifransson Postat 17 februari 2005 Postat 17 februari 2005 LÅTNAMN: Here is the matrix ARTIST/GRUPP: The Happy People (tidigt arbets-namn: Bo!nk) GENRE: Lite trance-synth, kanske ... LÅTLÄNGD: ~3 min KOMPOSITÖR: Falk & Fransson PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: ~3 megabyte STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är nästa försök efter A feeling of Yazoo ... Lite "less is more" trummor men fortfarande enformigt!?
ifransson Postat 17 februari 2005 Trådstartare Postat 17 februari 2005 Inga kommentarer? (Kom igen Egghuvud, Nisse eller någon ...) Glömde tack till Diskodiktatorn för Redrum-refills ... igen.
Linus Postat 17 februari 2005 Postat 17 februari 2005 Syntmusik, ja. Trancemusik, nej. Enformigt, ja. Ärligt, så hade jag lite svårt att lyssna på låten rakt igenom. Lite hissmusik i syntmusikvärlden.
Nisse Postat 17 februari 2005 Postat 17 februari 2005 Mmm, bättre trummor och fetare sound överlag. 😎 Kör-synthen gillar jag inte riktigt bara.. En mer mänsklig kör hade jag föredragit. Annars är låten en aning enformig, det känns som att något saknas. Men du skall väl inte ha sång på denna, eller? Nu känns det som att jag låter lite väl pessimistisk, men sånt är livet.. 🙂 Överlag gillar jag soundet, det känns välproducerat rent tekninskt men låten håller inte riktigt ända fram. //Nisse
ifransson Postat 18 februari 2005 Trådstartare Postat 18 februari 2005 Syntmusik, ja. Trancemusik, nej. Enformigt, ja. Ärligt, så hade jag lite svårt att lyssna på låten rakt igenom. Lite hissmusik i syntmusikvärlden. Ja, mer "hissmusik" än "trance" ... Jag försökt få den lite mindre enformig med snabbare trummor i mitten-partiet (men du kanske inte orkade lyssna så länge)!?
ifransson Postat 17 maj 2005 Trådstartare Postat 17 maj 2005 Skönt flyt i låten.. Gillar den skarpt! Tack, den gamla "trasan" hade jag glömt ... 😕 Men den är nog en av våra bättre (första försöket med Matrix i Reason) ... i all sin "enkelhet"!? 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.