Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

När jag försöker spela in midi från extern piano hör jag i bakgrunden syntar . När jag har valt på trummer i pianot och splear så kommer synt ljud till.. Jag har gjort som man skall på enviroment

midi instrument -nytt multiinstrument och så har jag valt mitt omgega extern kort och och valt respektive nummer som i pianot.. nu förklarar jag jätte konstigt men jag har gjort som man skall iallafall där.. När jag sedan vill spela in text trummerna som jag valt på track 1 så kommer syth ljud till.. Hoppars ni förstår ...

Och så kanske jag ska tilllägga att jag är nybörjare i logic...

Det har fungerat förut men nu vet jag inte vad jag har gjort att det inte funkar?

Jätte tacksam för svar!!

Annons
  • 4 veckor senare...
Postat
Jag spelar in ljud från min klaviatur

Då ska du spela in Audio och inte midi.

M.a.o Audio Out från ditt klaviatur till Audio in på ditt ljudkort.

I Midi är kanal 10 oftast trummor får det andra.

Och om du ställer din midi kanal på Multi kommer den att plocka upp signal från flera kanaler samtidigt.

Postat

Jag prövade spela in i audio men det blir samma sak..?? Jag gjorde samma sak på enviroment som jag gjorde när jag spelade in med midi, multiintrument där jag valde de nr som motsvarar de trummorna jag vill ha på pianot. Men nu när jag spelar upp hör man bara syntar?

Postat
Jag prövade spela in i audio men det blir samma sak..?? Jag gjorde samma sak på enviroment som jag gjorde när jag spelade in med midi, multiintrument där jag valde de nr som motsvarar de trummorna jag vill ha på pianot. Men nu när jag spelar upp hör man bara syntar?

Jag förstår inte vad du försöker göra , Spela in audio eller spela in midi ?

Om du ska spela in ljudet från ditt klaviatur som audio behöver du inte ens gå in i enviroment då det du är ute efter har inget med midi att göra.

Som sagt kablar ut från ditt klaviatur till in på ditt ljudkort , sedan välja en AUDIO kanal och trycka på rec och spela in.