Jump to content
Annons

Neko's addiction 59 med slaptap


Neko

Nå, vad säger ni?  

22 röster

  1. 1. Nå, vad säger ni?

    • Otroligt bra
      0
    • Bra
      0
    • Duger
      0
    • Nje
      0
    • Inte alls bra
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Neko's Addiction 59

* ARTIST/GRUPP: Neko, Addic 59 och Slaptap (Inget bandnamn än...)

* GENRE: Synthmetal 😆

* LÅTLÄNGD: 3:11

* KOMPOSITÖR: Neko & Addic 59

* PRODUCENT: Neko

* EV. MEDVERKANDE: Addic 59, Slaptap

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.39

* STATUS: Färdig Demo

* LÅTLÄNK: Download

Här är den, så gott som så klar den kan bli, samt någon timme försenad på grund av diverse datorstrul. Stort tack till slaptap för inhoppet, samt demoniqus för lite åsikter.

Nu vill vi veta hur bra det är, om mixen sitter eller om det bara är allmänt illa? Shoot. Vi vill höra!

För er som inte hört orginalet, eller tagit bort det eller vara vill jämföra finns den att tillgå här i den gamla tråden. Gamla låten

Anledningen till att vi startar ny tråd är givetvis för att vi vill se hur bra den nya mixen står sig mot den gamla i en gallup!

nekosaddiction59slap.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten är bra, jäkligt spännande hopkok =)

Det låter gött..! Kanske lite dåligt med mellanregister, men det kan man kanske fixa i master. Jag tycker annars mixen sitter fint. Synt och trummor låter mycket bättre nu.

Good work! Och som sagt, säg till om jag ska joddla nån gång! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är bra, jäkligt spännande hopkok =)

Det låter gött..! Kanske lite dåligt med mellanregister, men det kan man kanske fixa i master. Jag tycker annars mixen sitter fint. Synt och trummor låter mycket bättre nu.

Good work! Och som sagt, säg till om jag ska joddla nån gång! 😆

Jo jag fick inte till mastern som jag ville. Har bara 100 meg ledigt på C: så jag kunde inte rendera alla pluggar. Plus att jag kör med lurar nu som inte e så jäkla bra. Men mastern ska vi få pli på =). Gud vad jag älskar MultiMaximizer =).

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är skitbra! 🙂

Folk påpekade i den förra versionen att gitarrerna var inte tunga nog. Jag tycker nästan att de var tyngre i den än i denna nya versionen 😉 , däremot är det mer attack i gitarrerna på denna versionen, vilket inte är fel. 😄

Gillar kombinationen med tunga guror och technotrummor. Har annars inte så mycket att invända på låten rent ljudtekniskt. Det jag dock kan sakna är ett stick eller parti som bär iväg åt ett mjukare håll med lite mer skönsång kanske 🙂 och som sedan kulminerar i det feta gitarrriffet som då skulle verka som nån slags refräng. Nu går den typ likadant hela tiden men det finns ju en tjusning med det oxå. 😎

Kul med samarbete!

Keep up the good work boys, vill höra mer i framtiden. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är skitbra! 🙂

Folk påpekade i den förra versionen att gitarrerna var inte tunga nog. Jag tycker nästan att de var tyngre i den än i denna nya versionen 😛 , däremot är det mer attack i gitarrerna på denna versionen, vilket inte är fel. 😄

Gillar kombinationen med tunga guror och technotrummor. Har annars inte så mycket att invända på låten rent ljudtekniskt. Det jag dock kan sakna är ett stick eller parti som bär iväg åt ett mjukare håll med lite mer skönsång kanske 😉 och som sedan kulminerar i det feta gitarrriffet som då skulle verka som nån slags refräng. Nu går den typ likadant hela tiden men det finns ju en tjusning med det oxå. 😆

Kul med samarbete!

Keep up the good work boys, vill höra mer i framtiden. 😳

Mvh / djonas

Som den ser ut nu så är det nog mer en rave/dansgolvs låt. Ös ös ös hela tiden hehe. Men vi ska försöka knåpa ihop till ett album så att säga så det kommer nog nåt som du kan svälja =). Tackar för kritiken =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat gubbs!!........Den här mixen låter tajtare och har bättre tryck......Slaptaps inhopp gjorde en hel del till låten.

Helt klart en låt som man skulle kunna rocka till framåt natten på Harrys 😳

Hare hårt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyft!

Den var jävligt bra innan, och nu blev den bättre. Ryser till när SlapTap vandrar in efter 00:30. Tokskönt!! Mixen har gett ett mycket klarare och "renare" ljud. Förmodligen kanske så enkelt som badkar på eq? Vad är en Mulitmaximizer?

Även min Rammsteinande kollega sitter med ett leende på läpparna 😆

Jag hatar er! 😳

Edit: har lyssnat flera gånger. Kanske skulle vilja ha basen lite mer framåt, och gärna några fler ekvilibristiska invandringar av Slaptap, det vimlar av break som är som gjorda för en basist att gå in på..marginalanteckningar visserligen men....

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst, men jag tycker fortfarande att det känns mer technometal än synthmetal... Alltså, syntharna känns lite för mesiga och "techno", skulle vilja ha lite mer "skärpa" i ljuden...

Men smaken är som bekant som baken, och annars är det riktigt grymt, sången funkar ju bra nu efter ett par lyssningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

några fler ekvilibristiska invandringar... som gjorda för en basist att gå in på...

Mm, sant, men min tanke med att slänga upp en bas-fil var mer åt "bollkastarhållet", d v s ge ett exempel på hur basen kunde låta och spela. Hade inte en tanke på att den skulle "landa" i låten, i sådant fall hade jag lagt mer tid än en lyssning och en recording. Men nu landade den där... :rolleyes: Roligt att den kom till användning...

Link to comment
Dela på andra sajter

...det är ju då Nekos förtjänst =)...han har ju byggt upp allt =)... Vart är han förresten?

...sitter säkert i förhandlingar just nu med Virgin Records... 😮

Hahaha. Jo det lär ju vara det isåfall =).

Som Nekos nyutsedde manager måste jag tyvärr meddela att förhandlingarna med Virgin föll samman totalt när det visade sig att de inte alls var oskulder och ville att Neko skulle skriva på ett slavkontrakt där han förutom det musikaliska förbinder sig att tömma kontorets latriner de närmaste 15 åren...

Förhandlingarna kommer inte att återupptas då varken Neko eller Virgin var villiga att förhandla om ens en enda avfallstunna.

På den positiva sidan kan jag dock glatt meddela att förhandlingar har påbörjats med stockholm records där ursprungskontraktet ser mycket bättre ut och bara innefattar 3 års latrintömning.

/Mvh Joakim Brodén, Artisthallik.

Link to comment
Dela på andra sajter

...det är ju då Nekos förtjänst =)...han har ju byggt upp allt =)... Vart är han förresten?

...sitter säkert i förhandlingar just nu med Virgin Records... 🙂

Hahaha. Jo det lär ju vara det isåfall =).

Som Nekos nyutsedde manager måste jag tyvärr meddela att förhandlingarna med Virgin föll samman totalt när det visade sig att de inte alls var oskulder och ville att Neko skulle skriva på ett slavkontrakt där han förutom det musikaliska förbinder sig att tömma kontorets latriner de närmaste 15 åren...

Förhandlingarna kommer inte att återupptas då varken Neko eller Virgin var villiga att förhandla om ens en enda avfallstunna.

På den positiva sidan kan jag dock glatt meddela att förhandlingar har påbörjats med stockholm records där ursprungskontraktet ser mycket bättre ut och bara innefattar 3 års latrintömning.

/Mvh Joakim Brodén, Artisthallik.

😮😳😱

Jadu skit får man ibland.

Men du är ju hajj på metal och fläskigheter, har du någon kul kommentar om låten?

MVH//Kenny =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej och tack för alla kommentarer. Jag var iväg hela fredagen, och kommer väl vara mer eller mindre borta idag också. Kul att den här mixen verkar vara lättare att smälta även om några verkar såga den utan att kommentera varför. Skulle vara roligt att höra vad det är som inte funkar, men ni verkar inte vara så sugna på att skriva det.

Tackar och bockar för lyssningen. Och nej jag var inte iväg och försökte fixa något skivkontrakt, det har vi ju redan 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Sång och sång vet jag inte om man kan kalla det. Debree är ju bokad som sångare till nästa låt, så det ska väl fixa sig så småningom. Fullt ös medvetslös tar jag som ett gott betyg. Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...