Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Här har ni receptet på 12 st lucia-anpassade chokladmuffins med saffransfyllning.

3dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 dl margarin

1 dl mjölk

5 dl florsocker med chokladsmak

3 st ägg

Fyllning:

200 g Cream cheese naturell (t.ex philadelphia)

½ dl strösocker

2 pkt saffran

-------------------------------------------------------

Sätt ugnen på 175 grader celsius.

Blanda alla torra ingredienser i en skål. Tillsätt margarin (smält/flytande), ägg & mjölk.

Blanda väl.

Blanda samman ingredienserna till fyllningen. Fördela muffins-smeten i muffinsformar.

Tryck i en klick av fyllningen i varje muffins och grädda mitt i ugnen i cirka 25 minuter.

Låt svalna på galler.

-------------------------------------------------------

Come on, bake a muffin Mr. Grahn!

Annons
Postat (redigerat)

"florsocker med chokladsmak"

Är det något jag har missat, finns det att köpa? 🙂

Redigerat av ChrioN
Postat

Appropå muffins så fins det ett mugginsbageri bara några meter ifrån mitt hus.. stora som hus e dom. Fins massa märkliga smaker så som lök&basilika osv.. har inte vågat testa dom, men dom "vanliga" är helt underbara!... Föreseten hur många har bakat detta recept som tråden handlar om?

Postat
Appropå muffins så fins det ett mugginsbageri bara några meter ifrån mitt hus.. stora som hus e dom. Fins massa märkliga smaker så som lök&basilika osv.. har inte vågat testa dom, men dom "vanliga" är helt underbara!... Föreseten hur många har bakat detta recept som tråden handlar om?

Varnånstans, huvudstaden?

Postat
Jag har redan bakat lussekatter idag. Med äkta saffran dessutom. 😏

//Nisse

Finns det fejk-saffran?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.