Jump to content
Annons

Datan äntligen lagad


jensak (oregistrerad)

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)

Ja nu har äntligen min data blivit lagad och uppgraderad har plockat dit en AMDX4 2300MHZ och 3 gig i ram så den borde vara ganska kraftfull så jag borde inte får så hög laytensy eller hur det nu stavas.

Håller på att instalerar program för glatta livet 🙂 tur att man jobbar natt och det är lugnt på avdelningen så man kan fixa datan i lugn och på arbetstid 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja nu har äntligen min data blivit lagad och uppgraderad har plockat dit en AMDX4 2300MHZ och 3 gig i ram så den borde vara ganska kraftfull så jag borde inte får så hög laytensy eller hur det nu stavas.

Håller på att instalerar program för glatta livet 🙂 tur att man jobbar natt och det är lugnt på avdelningen så man kan fixa datan i lugn och på arbetstid 😄

Grattis! Låt oss nu hoppas att energin håller i sig så det blir lite musik också!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vad i datan är det som gått sönder?

Är det kolumnstrecken som naggats i kanten?

Har siffrorna bytt plats?

Kan du inte skriva 3 längre?

Har någon räknat ut medelvärdet när du ville ha medianen?

Får du bara ut chi-fördelningar istället för normalfördelningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

jensak (oregistrerad)
Exakt vad i datan är det som gått sönder?

Är det kolumnstrecken som naggats i kanten?

Har siffrorna bytt plats?

Kan du inte skriva 3 längre?

Har någon räknat ut medelvärdet när du ville ha medianen?

Får du bara ut chi-fördelningar istället för normalfördelningen?

Moderkortet pajade skulle kostat sådär 6000kr att fixa mycket billigare att uppgradera burken

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Så moderkortet pajade men det gjorde inget för du kunde köpa en ny processor och RAM och fortfarande använda det gamla söndriga moderkortet?

Men för helvete debatt, har du verkligen inget annat att hålla på med? Vävtar bara

på inläggen från Fidden och Diehard.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Men för helvete debatt, har du verkligen inget annat att hålla på med? Vävtar bara

på inläggen från Fidden och Diehard.

Då lär du vänta förjäves.

... eller vänta nu. fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för helvete debatt, har du verkligen inget annat att hålla på med? Vävtar bara

på inläggen från Fidden och Diehard.

Har du så många idoler?

Dessutom var min fråga till trådskaparen befogad!

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

jensak (oregistrerad)
Så moderkortet pajade men det gjorde inget för du kunde köpa en ny processor och RAM och fortfarande använda det gamla söndriga moderkortet?

Självklart så köpte jag ett nytt moderkort och även en nytt nätargegat på 620w samman lagt så kostade uppgraderingen 3500kr när jag bytte allt själv eller en kompis hjälpte mej 😑 betydligt billigare än data tjänst i nyköping skulle ta, jag kollade upp vad ett orginal moderkort skulle kosta 1700kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart så köpte jag ett nytt moderkort och även en nytt nätargegat på 620w samman lagt så kostade uppgraderingen 3500kr när jag bytte allt själv eller en kompis hjälpte mej 🤪 betydligt billigare än data tjänst i nyköping skulle ta, jag kollade upp vad ett orginal moderkort skulle kosta 1700kr

Jätteroligt när grejer funkar. Så du köpte ett moderkort som var pirat men billigare än 1700 kr? 900 kr?

Var det med moms?

Link to comment
Dela på andra sajter

jensak (oregistrerad)
Jätteroligt när grejer funkar. Så du köpte ett moderkort som var pirat men billigare än 1700 kr? 900 kr?

Var det med moms?

Nej jag köpte ett ASUSkort för 990kr och en Phenom X4 9650 S.AM2 prosessor för 1290 ca 2000kr billigare än intel och DDR2 1GB 1066Mhz HyperX 3 st för 199k st samt ett ACE RAW DEAL 620W ATX nätagrigat för 476kr jag valde att köra AMD för det är betydligt billigare, hadde intel i den tidigare.

Det funkas otroligt bra performance som tidigare låg på 6 och gick i taket om man la på lite effekter ligger nu på ca1 och då har jag en latensy på 3 mille secunder, så jag är väldigt nöjd. ,

Link to comment
Dela på andra sajter

jensak (oregistrerad)
Gôtt!

Precis som det ska va'!

Ja det är mycket skönt att preformans är låg man slipper att sitta och trolla för att för att den inte ska bli alldeles vild.

det kostade nåra tusen men det var det värt fast det var ju surt att datan var borta i ca2 veckor..

Kan varmt rekomendera net on net och dustin, bestälde på morgonen och prylarna var framme dagen efter det enda är ju att det tillkommer en frakt kosnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hänger ut alina systems här,

3 månaders väntetid på att de skulle byta ett nätaggregat.

Även försäkringsbolaget Aon är kuksämst.

Fax, dagliga besök och telefonsamtal till affären.

3 månader efter, Datan äntligen lagad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...