Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har skaffat ett ljudkort från Edirol (UA-25) och monitorer som heter Esi near08 experience. Nu är det så att det inte kommer något ljud. Har kopplat in allt precis som jag tror det ska va, xlr hane in till ljudkortet och xlr hane till monitorerna också. Har uppdaterat drivrutinerna till ljudkortet, men då slutade det komma ljud till hörlurarna som det hade gjort innan. Vad är felet? Tacksam för svar /peace

Annons
Postat
Har kopplat in allt precis som jag tror det ska va, xlr hane in till ljudkortet och xlr hane till monitorerna också.

Där har vi nog problemet; UA-25 har inga XLR-utgångar, bara XLR-ingångar… Du behöver telehane (TS/TRS) - XLR-hane som skall kopplas till utgångarna, inte ingångarna på UA-25.

Postat

Har kopplat in mina monitorer via telekontakt till rca in i mitt Edirol ua-25 ljudkort. Nu är det så att det brusar VÄLDIGT mycket, och när jag rör på "Phantom" knappen ändrar bruset typ ton, helskumt. Någon som vet vad problemet är? Ska man inte ha RCA kabel in i ljudkortet, och xlr till högtalarna?

Postat
Har kopplat in mina monitorer via telekontakt till rca in i mitt Edirol ua-25 ljudkort. Nu är det så att det brusar VÄLDIGT mycket, och när jag rör på "Phantom" knappen ändrar bruset typ ton, helskumt. Någon som vet vad problemet är? Ska man inte ha RCA kabel in i ljudkortet, och xlr till högtalarna?

RCA eller Tele.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja det där är märkligt. Det brukar hända ibland. Fattar inte vitsen. Tror man man får snabbare svar om man startar en till?

Postat

du ska koppla en vanlig tele-kabel från output på ljudkortet till monitorerna.

rca kan du koppla till en stereo eller andra mindre proffsig utrustning med rca kontakter

men dina moitorer har väl inga rca utan tele och xlr

eftersom även ljudkortet hat tele använder du dem

vad är det du spelar in? mic/line

eller är bruset när du spelar upp ljud från tex winamp

finns bruset även om du lyssnar i hörlurar?

om bruset ökar med phantom är det troligtvis en elektrisk störning.

du ska ju bara ha phantom på om du använder en kondensarormic

micingångarna med phantom på har ibland lite högra noisefloor

en annan orsak till mkt brus är att ha för hög ingångssignal=sens rattarna

det kan ju också vara monitorerna so brusar pga störningarna...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.