Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Jag har precis skaffat en PreSonus Firebox. Har kopplat in synthen (Roland Juno-D) i bakre line in porten men det kommer inget ljud. Hjälp mig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Har du valt rätt ingång (3/4) i ditt musikprogram (och ev. skapat/slagit på bussarna för dessa till musikprogrammet)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 Har du valt rätt ingång (3/4) i ditt musikprogram (och ev. skapat/slagit på bussarna för dessa till musikprogrammet)? Hur gör jag? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 (redigerat) Du kan ju börja med att läsa manualen till ditt musikprogram (vad det nu är för något)... 😆 Redigerat 18 februari 2009 av Gilbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 (redigerat) Du kan ju börja med att läsa manualen till ditt musikprogram (vad det nu är för något)... 😆 Hehe kör Cubase SX 3. Men asså jag går in på VST connections, och sen vad? :S Redigerat 18 februari 2009 av Maestro_Tamp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 (redigerat) Du kan ju börja med att läsa manualen till ditt musikprogram (vad det nu är för någon)... 😛 Ja, och när du har försökt med det en stund och du börjar få ångest över att det fortfarande inte funkar, så fråga igen. Men då är det viktigt att berätta vad du har för musikprogram och hur du gör när du försöker och namnen på alla delar. Annars kan ingen här hjälpa dig. Så kolla upp det först. EDIT: Gå in på VST connections, klicka på INPUTS och klicka på add channel. Välj in 3/4 som den nya kanalen, döp den till vad du vill. "Min fina synth" eller nåt annat kul och sen är det bara att tuta och köra. EDIT: Add channel, inte add chanel. Man ska ju inte ha parfym på ingångarna. Redigerat 18 februari 2009 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Kan vara en bra idé att titta lite i manualen för FireBox också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 Kan vara en bra idé att titta lite i manualen för FireBox också... Gjort. Men jag har ställt in på Line in 3/4 i datorn. Men hur fasen gör jag i cubase? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Gjort. Men jag har ställt in på Line in 3/4 i datorn. Men hur fasen gör jag i cubase? I datorn? Hur menar du då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 Ja, och när du har försökt med det en stund och du börjar få ångest över att det fortfarande inte funkar, så fråga igen. Men då är det viktigt att berätta vad du har för musikprogram och hur du gör när du försöker och namnen på alla delar. Annars kan ingen här hjälpa dig. Så kolla upp det först. EDIT: Gå in på VST connections, klicka på INPUTS och klicka på add channel. Välj in 3/4 som den nya kanalen, döp den till vad du vill. "Min fina synth" eller nåt annat kul och sen är det bara att tuta och köra. EDIT: Add channel, inte add chanel. Man ska ju inte ha parfym på ingångarna. Alltså, jag går in och när jag ska välja device port finns bara 1C-media device port och 2Cmedia device port... Fattar inget... är väl lite trög. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 I datorn? Hur menar du då? Kontrollpanelen > Ljud och ljudenheter > Inspelning av ljud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Alltså, jag går in och när jag ska välja device port finns bara 1C-media device port och 2Cmedia device port... Fattar inget... är väl lite trög. 😛 Gå in i device, device setup VST multitrack och kolla att ditt ljudis är valt i listan för ASIO Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Om du läser manualen igen från sid. 11 så löser det sig nog. Om inte så återkom och beskriv hur du gjort. http://www.presonus.com/media/manuals/04_f...oxManual1.0.pdf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Kontrollpanelen > Ljud och ljudenheter > Inspelning av ljud de inställningarna har inget med cubase att göra du måste ändra inställningarna i cubase! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Kontrollpanelen > Ljud och ljudenheter > Inspelning av ljud Dessa inställningar har bara med Windows att göra. Du vill använda ASIO-drivrutinen för FireBox i Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Om du läser manualen igen från sid. 11 så löser det sig nog. Om inte så återkom och beskriv hur du gjort. http://www.presonus.com/media/manuals/04_f...oxManual1.0.pdf Om du inte kan läsa så återkom så kan vi lära dig det också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 Jag har fixat det så det kommer ljud in. Men jag hör det inte. Det hörs när jag spelar in och spelar upp, men det hörs inte när jag spelar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Saknar min gamla firebox som attan, jag köper den billigt om du inte får den funka 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Sid. 21 i manualen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Jag har fixat det så det kommer ljud in. Men jag hör det inte. Det hörs när jag spelar in och spelar upp, men det hörs inte när jag spelar... Tryck på monitorknappen på din kanal. Den ser ut som en liten högtalare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Tryck på monitorknappen på din kanal. Den ser ut som en liten högtalare. Går också men bättre att använda direktlyssningsfunktionen i FireBoxen för (nästan) noll latency. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro_Tamp Postat 18 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2009 Jag har fått det att funka, tack så mycket. Men... metronomen funkar inte längre. kommer inget ljud. hjälp? Förlåt 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 19 februari 2009 Dela Postat 19 februari 2009 Jag har fixat det så det kommer ljud in. Men jag hör det inte. Det hörs när jag spelar in och spelar upp, men det hörs inte när jag spelar... Jag har motsatt problem! Det hörs när jag spelar och spelar in, men inte när jag spelar upp. E-mu 1616 och Cubase LE. //:debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.