slejnard Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 Jag vet ju hur hett det här ämnet är, få se om jag kan få fram lite bilder på stört. Har suttit o njutit/längtat/drömt när jag läst mr Crunchers bygge så nu skapar jag min egen bryggtråd som en hyllning. Idén har funnits länge men nu tog jag mig i kragen. Ett relativt snabbt jobb men man gör vad man klarar av: Börjar med att diska lite.. . Man måste även tvätta utsidan Lite härligt friskt kranvatten från pitälva! Mera vatten till pannan fö fann! forts följer... ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2008 ...nu fortsätter den...mera vatten som sagt sen lite gott pulver.. såååå...på plats...väntar ivrigt:P forts följer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2008 Väntat länge nog?? Här liten pausbild.. Aldrig klar eller!! ...jo...luuugn NU!! Häller upp en lagom dos lagom starkt....vi bor ju i lagomlandet... ....snaaaaaart.....forts följer... ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 ...Ba som en schwajni pryl liksom.. "...nere vid piteäälva, destilerade drycker av alla de slag, de kan vi göra själva...." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 Ahhhhhhhh! Dra åt helvete vad jag garvade!!! Du är ju kung Slejnard!!!! ☺️😆 Bästa garvet idag.... Usch vad jag känner igen språket..... Ha ha ha! Helt klart dagens bästa tråd! Take care!!! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2008 ...dax igen...nya bilder:) Svart o grannt. Brygg utan socker o mjölk go vänner;) Vi förflyttar oss närmare slutmålet... doppar någon kaffebrödet? Sådärja....dax att börja jobba! KLAR! Hade helst velat få allt i samma svep....men det gick inte att ladda upp så många bilder:) Jisses vilka hektiska 20 minuter...hoppas ni haft trevligt. Jag är ledig imorn ifall ni undrar. Keep rockin! Inga fler bilder tillkommer o stort tack till Cruncher för hans insirerande BYGG-tråd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 BRYGG-tråd var det ja!!!! Fantastiskt Slejnard. Man blir så inspirerad av dina bilder så jag satte på en kanna direkt. Föll mig helt i smaken. Har länkat till denna fantastiska tråd som gjorde att jag nästan började gråta av asgarv. Thanx för mycket stor underhållning!! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2008 BRYGG-tråd var det ja!!!! Fantastiskt Slejnard. Man blir så inspirerad av dina bilder så jag satte på en kanna direkt. Föll mig helt i smaken. Har länkat till denna fantastiska tråd som gjorde att jag nästan började gråta av asgarv. Thanx för mycket stor underhållning!! /Cruncharn' Haha vad kul att du gillart o tog det på rätt sätt . Jo jag anar att du har sinne för humor. Kommer du ihåg att jag skrev att jag hade en idé om ett eget bygge? Min idé om det jag gjort inatt föddes då. Din tråd är så oerhört inspirerande. Ska länka upp dig åxå men jag tror hela världen vet din genialitet Herr Crunch. Min humor kanske kom fram en aning iaf, https://www.studio.se/index.php?showtopic=53377 ( Inspirationstråd) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 BRYGG-tråd var det ja!!!! Fantastiskt Slejnard. Man blir så inspirerad av dina bilder så jag satte på en kanna direkt. Föll mig helt i smaken. Har länkat till denna fantastiska tråd som gjorde att jag nästan började gråta av asgarv. Thanx för mycket stor underhållning!! /Cruncharn' Haha vad kul att du gillart o tog det på rätt sätt . Jo jag anar att du har sinne för humor. Kommer du ihåg att jag skrev att jag hade en idé om ett eget bygge? Min idé om det jag gjort inatt föddes då. Din tråd är så oerhört inspirerande. Ska länka upp dig åxå men jag tror hela världen vet din genialitet Herr Crunch. Min humor kanske kom fram en aning iaf, https://www.studio.se/index.php?showtopic=53377 ( Inspirationstråd) Hell yeah! Sånt där är bara apkul. Det värsta är ju att man känner igen sig i språket som sagt. Suck va trött man blir på sig själv i sånna lägen! Ha ha ha! ☺️ Kör på bara. Sånt här gör att det blir ännu roligare för folk hajjar att det finns abnorm glädje med i skapandet. Lysande Slejnard, helt klart lysande! Ha det allra bäst för nu ska här sussas...asgarvandes!!! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 Jisses vad jag inte fattade något alls där ett tag. Har suttit och skrivit i någon timme.. Mitt nonsens tar aldrig slut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2008 Men vad tycker ni om portan? Används sällan men det ser allt lite småfränt ut va? Sov gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 Haha skön kille du e! Perculator is the shit, men fi fan va lätt det är att bränna sig! Men godaste kaffet blir det med en Percis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 HAHA!! Bästa läsning på länge 😮 Själv kör jag på en Mockamaster och är helt fast, godare kaffe får man inte! Ska ha en i studion när den är klar också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 Haha skön kille du e! Perculator is the shit, men fi fan va lätt det är att bränna sig! Men godaste kaffet blir det med en Percis. +1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2008 Jag har ju ingen vanlig kaffebryggare, percullator´s håller värmen bättre 😛 Kul att några lockats till skratt 😉 Livet kan vara nog så allvarligt ibland så det behövs lite galenskap o humor Keep rockin´! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 (redigerat) Haha skön kille du e! Perculator is the shit, men fi fan va lätt det är att bränna sig! Men godaste kaffet blir det med en Percis. +1 Nämen? era kaffe-bastarder. Aldrig en percis 😉 Redigerat 3 oktober 2008 av Opus99 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 3 oktober 2008 Dela Postat 3 oktober 2008 😉😄 Jösses, du har riktigt skön humor. 😄 Tack för underhållningen. /MEmphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carlstrom Postat 4 oktober 2008 Dela Postat 4 oktober 2008 åååå DETTA var riktigt inspirerande *skuttar ut i köket direkt* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SMichael Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 Underbart!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2008 Tack för att ni skrattar/fattar. Känns ju lite internt o så +att man måste ha läst Crunchers tråd innan 😆 Vänta bara till fredag ska jag minsann skriva om hur man gör ännu starkare BRYGGER!!! 😱 Kul som fan att få några minuters kändisskap genom studioforums nyhetsbrev. hehe. Keep rockin´! / J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ozzian Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 😱 det var roligt. Du är ju en riktig mästarbryggare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 Well worth it Slejnard!!!!! Still apgarving..! Take care! /Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2008 Well worth it Slejnard!!!!!Still apgarving..! Take care! /Cruncha' Haha Apgarving låter nästan som ett nytt skönt ord som jag vill försöka måla av 😱 Kul att du sover mest apgarvandes.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Jo... Tankarna på en chimpans som slår sig för bröstet och ramlar bakåt av skratt.. ...det är en apgarvning! ...i alla fall var det det som visualiserades vid ordets uppkomst i min bark. Nu ska jag bara komma på hur jag ska kunna ta vid och glänsa lite i den här fantastiska bryggtråden... Jag har lite grejs på gång sörru! Nu är det herre på täppan som gäller. ...men perkulatorn är svårbräckt... ...får dra mig till en gammal 60-tals klassiker tror jag bestämt!? Nå väl. Har precis ominstallerat min hemputa så jag har inte fått igång bildredigerandet ännu. Efter helgen blir det andra kaffebönor! Ha det gott Slejnard!!! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Perculator, jag trodde det var gammal kokpanna först 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kajan Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Najs. Själv kokar jag och det, mina damer och herrar, är det BÄSTA kaffet 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
paulsky (oregistrerad) Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 (redigerat) Hej KaffeDiggare Roligt så in i vassen. Du ska ha en: PaulSky 😛 Redigerat 10 oktober 2008 av paulsky Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 11 oktober 2008 Dela Postat 11 oktober 2008 Don Pedros, perculatorer, lyckat kokkaffe och kvalitetsbryggare i all ära; men jag måste än en gång slå ett slag för en rejäl dyr espressobryggare. Varje hemmakopp lyfts från bryggslask till en stund av fest... Ack stunder av sentimentalitet. Espressomaskinen tillföll x-et vid bodelningen. Det får bli ett grötrimpoem. I hård metall så blank så fin Aldrig mer så blir den min Morgonkopp blev guld i mun soluppgång o färskbyggd stund sharp steel my mean coffee machine Sedär. Nu är det bäst att jag trycker "skicka svar" innan jag inser hur fånig jag är. Tjing Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 11 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2008 Don Pedros, perculatorer, lyckat kokkaffe och kvalitetsbryggare i all ära; men jag måste än en gång slå ett slag för en rejäl dyr espressobryggare. Varje hemmakopp lyfts från bryggslask till en stund av fest... Ack stunder av sentimentalitet. Espressomaskinen tillföll x-et vid bodelningen. Det får bli ett grötrimpoem. I hård metall så blank så fin Aldrig mer så blir den min Morgonkopp blev guld i mun soluppgång o färskbyggd stund sharp steel my mean coffee machine Sedär. Nu är det bäst att jag trycker "skicka svar" innan jag inser hur fånig jag är. Tjing Till den vackra dikten ger jag en tumme! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.