mimmosa (oregistrerad) Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Som ämnet beskriver.... hur gör man en acapella utav en låt.... läste i studio nummer 5 juni 2004 hur man ska göra men jag tror inte jag gör rätt för det blir ingen skillnad alls.. vad missar jag ?
One night in The Trance Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 (redigerat) vill också veta, hade också testa som det stod i studiotidning , men fick inte det att funka, 😉 Redigerat 8 november 2004 av One night in The Trance
osiris Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Acapella är ju bara sång utan komp så att säga. Så det är ju bara att spela in bara sång. Du kanske missar genom att spela in kompet också? 😉 Love.
peppemannen Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Jag antar att du vill ta bort musik från ett ljudspår så enbart sången finns kvar. Har jag inte missat någon ny otroligt bra teknik så är detta väldigt svårt eller nästan omöjligt att göra på ett enkelt sätt. Leta acapellor direkt istället.. då får du kvalitén på köpet.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Som ämnet beskriver.... hur gör man en acapella utav en låt.... läste i studio nummer 5 juni 2004 hur man ska göra men jag tror inte jag gör rätt för det blir ingen skillnad alls.. vad missar jag ? Du får köpa Clean-X:s Acapella Magic, en dx-plugg som tvättar bort all musik från en inspelning och bara lämnar kvar sången. Den känner igen alla existerande instrument och syntklanger samt alla effekter som någonsin släppts på marknaden, åtminstone fram till 2002, och kan därför ta bort dom från ljudfilen. Men det kostar också, cirka $4600 tror jag du får slänga upp...
staf Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Som ämnet beskriver.... hur gör man en acapella utav en låt.... läste i studio nummer 5 juni 2004 hur man ska göra men jag tror inte jag gör rätt för det blir ingen skillnad alls.. vad missar jag ? Du får köpa Clean-X:s Acapella Magic, en dx-plugg som tvättar bort all musik från en inspelning och bara lämnar kvar sången. Den känner igen alla existerande instrument och syntklanger samt alla effekter som någonsin släppts på marknaden, åtminstone fram till 2002, och kan därför ta bort dom från ljudfilen. Men det kostar också, cirka $4600 tror jag du får slänga upp... Dawn, den var bra 🙂
D Vibe Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Skumt.. Det du läste tror jag var att man kan TA BORT sången genom att fasa ut den 🙂... Alltså, man vänder på polerna på ena kanalen så att sången försvinner. Detta kräver dock att sången är inspelad i mono helt och hållet... Det andra verkar mycket skumt, för musik som har sång har lixom sången "smetats" in i resten av musiken. Det är ungefär som att försöka ta bort ett tuggummi ur håret.. /Daniel
One night in The Trance Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) Du får köpa Clean-X:s Acapella Magic, en dx-plugg som tvättar bort all musik från en inspelning och bara lämnar kvar sången. Den känner igen alla existerande instrument och syntklanger samt alla effekter som någonsin släppts på marknaden, åtminstone fram till 2002, och kan därför ta bort dom från ljudfilen. Men det kostar också, cirka $4600 tror jag du får slänga upp... det måste vara en dröm? 🙂 har aldrig hört, och det kosta inte liten heller he he , tänk om man har det Redigerat 9 november 2004 av One night in The Trance
Claes Holmerup Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Undrar hur många som började leta i P2P-nätverk och på IRC efter denna plugg minuterna efter att den nämndes... 🙂 Nattvaktaren har humor i alla fall... 😆
One night in The Trance Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) Undrar hur många som började leta i P2P-nätverk och på IRC efter denna plugg minuterna efter att den nämndes... 🙂Nattvaktaren har humor i alla fall... 😉 så Nattvakatare skoljade eller? 😆 , ha ha ha 😄 fy på dig nattvak .ha ha ha Redigerat 9 november 2004 av One night in The Trance
MusicGene Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 om man bara vill ha ljudet i mitten av ljudbilden (oftast mycket sång o bas o baskagge) så tar man och fasvänder ena kanalen och slår ihop till mono och drar bort den från en monoversion av låten utan fasvändning. Då kommer det låta skit, men kanske lite bättre.
Mr Keys Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Men detta med att sången skall försvinna med fasvändningsknepet kan väl enbart "fungera" om sången ligger i mitten som ett monospår.....har man utpanorerade dubbningar och/eller breda körer osv kan det väl knappast fungera???? Och hur många låtar har bara ett sångspår som ligger stillsamt i mitten av ljudbilden!? Leta efter en karaoke, eller accapellaversion (beroende på vad du nu vill ha) av låten istället....det finns på väldigt många låtar....
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Snälla ni, läs igenom detta innan ni postar mer i tråden: https://www.studio.se/index.php?showtopic=117 https://www.studio.se/index.php?showtopic=5525 https://www.studio.se/index.php?showtopic=2663 https://www.studio.se/index.php?showtopic=1163 https://www.studio.se/index.php?showtopic=771
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.