Björn Olsberg Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Vi har dessvärre tvingats att återställa en backup av den databas som ligger till grund för forumet, en backup som togs tidigt i fredags morse. Tyvärr innebär detta att alla inlägg och trådar som har gjorts under fredagen är borta. Det gäller även låtuppladdningar. Även nya registrerade medlemmar från fredagen är borta. Vi ber om ursäkt för det som har hänt, och hoppas att det inte orsakar några problem för någon. Vi får försöka se det från den ljusa sidan - att vi har en väl fungerande backup varje dag 😑
Björn Olsberg Postat 15 augusti 2008 Trådstartare Postat 15 augusti 2008 Vad hände? En databasimport som inte fungerade som dokumenterat (eller som i testmiljön). Det gjorde att data i den skarpa databasen skrevs över, trots att dessa data skulle skrivas till en temporär databas. Kommandona är identiska, men resultaten blev olika. Jag kan inte tolka det på annat sätt än en bugg, mycket olyckligt. Håller på att felsöka just nu för att dokumentera.
rainydays Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Jahapp. Kommer alla ihåg vad de skrev? då sätter vi igång igen 😑
Valle Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Jahapp. Kommer alla ihåg vad de skrev? då sätter vi igång igen 😉 AARRGHH! Mitt långa inlägg om REAPER!!! 😉 Å andra sidan hade det varit bättre om allt återställdes till tiden inan min loser-tråd om religion... 😏
Björn Olsberg Postat 15 augusti 2008 Trådstartare Postat 15 augusti 2008 AARRGHH! Mitt långa inlägg om REAPER!!! 😏 Var det ett viktigt inlägg? När skrev du det? Google är rasande snabba på att indexera Studio forum. Om du söker med lite väl valda ord på Google så är chansen hygglig att du hittar inlägget i Google-cachen. Ytterligare ett tips: Ställ in webbläsaren i "Nedkopplat läge", vilket gör att webbläsaren använder sin egen cache för att visa sidor. Använd sedan direktlänkar eller historiken för att komma till den tråd som innehåller material som ska kopieras. 😉
Valle Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 AARRGHH! Mitt långa inlägg om REAPER!!! 😏 Var det ett viktigt inlägg? När skrev du det? Nej, det är lugnt jag har kvar texten, faktiskt. 😉 Men mitt inlägg var en respons på en del föregående inlägg, så om jag postade det rätt upp och ner skulle det vara mer förvirrande än göra nytta. Ingen fara, dock — inget dödsviktigt.
Mojje Cruncher Andersson Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Jag blev bitter! Som när man pratar om nåt fantastiskt inspirerande och så kommer ekonomiansvarige och säger.... ...- Vi måste tänka på bufgeten oxå!!! (Med pekande finger) Ja ja! Bara att bita ihop. /Crunch'
Matthew L Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 För er som är intresserade så skrev Timbaland idag sitt första och sista inlägg här om hur han ansåg att jag var den bästa musikern/låtskrivaren/producenten sedan millennieskiftet...
Anders F Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 (redigerat) För er som är intresserade så skrev Timbaland idag sitt första och sista inlägg här om hur han ansåg att jag var den bästa musikern/låtskrivaren/producenten sedan millennieskiftet... Jo, jag hann läsa det 😏 Redigerat 15 augusti 2008 av Gizmozis
Memphis Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 (redigerat) Jag blev bitter!.. Bara att bita ihop. /Crunch' Jo, såg att det försvann en del inlägg i din datorbyggar-tråd. :/ Aja, hoppas inte denna grejen upprepar sig ty den dagen kommer alla göra böghög på Olsberg. 😏 /M Redigerat 15 augusti 2008 av Memphis
Mojje Cruncher Andersson Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Jag blev bitter!.. Bara att bita ihop. /Crunch' Jo, såg att det försvann en del inlägg i din datorbyggar-tråd. :/ Aja, hoppas inte denna grejen upprepar sig ty den dagen kommer alla göra böghög på Olsberg. 😏 /M Yes! Inte hans fel! Allt är Microsofts fel!! Fast jag kommer ta med basebollträ när högen ska bildas... Take care! /Crunch'
Björn Olsberg Postat 15 augusti 2008 Trådstartare Postat 15 augusti 2008 Följ gärna mina tips ovan för en god chans att kunna återställa förlorade inlägg.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.