Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har stora problem med ett nyinköpt Phonic Firefly 302.

Kortet används tillsammans med cubase SX 2 och jag får inte mic ingången att fungera.

Jag får en ytterst liten insignal i cubase.

Ljudkortet "lyser" och visar signal och allt verkar som det skall men får som sagt mycket låg signal in i Cubase.

Det skall nämnas att jag senast igår (Lördag) var hos musikaffären som testade sitt exemplar av samma ljudkort och de fick heller ingen insignal från mic-ingången !!!

Vi har provat med nya drivrutiner från Phonics hemsida men inget fungerar.

Någon som kan komma med tips och hjälp?

Jocke

Annons
Postat (redigerat)

Har du i CB sett till att du väljer rätt ingång (3 / Mic) från ljudkortet och att denna buss är skapad/påslagen?

Sid 15 i manualen.

Redigerat av Gilbert
Postat
Har du i CB sett till att du väljer rätt ingång (3 / Mic) från ljudkortet och att denna buss är skapad/påslagen?

Sid 15 i manualen.

Ja, Gilbert vad skall jag säga

GILBERT FOR PRESIDENT !!!

Nu funkar det klockrent !!!

Tur att det finns hjälpsamma personer som du på forumet.

Tusen tack från mig.

Jocke

Postat
Det skall nämnas att jag senast igår (Lördag) var hos musikaffären som testade sitt exemplar av samma ljudkort och de fick heller ingen insignal från mic-ingången !!!

Vi har provat med nya drivrutiner från Phonics hemsida men inget fungerar.

Om det inte var svårare än så blir man ju lite nyfiken på vilken affär det var... 🙂

Postat

Hejsan, när du ändå kör med Firefly, har du några erfarenheter att dela med dig av.

Ljudkvalitet?

Mik förstärkaren?

Latency

Handhavande?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.