KillwithSkill Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Fyfan! đł Skiter i vilket hur gammalt sklt det Ă€r, men det river rejĂ€lt!!! *Nod your head" đ
bakke Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Fyfan! đł Skiter i vilket hur gammalt sklt det Ă€r, men det river rejĂ€lt!!! *Nod your head" đ Ja, han var riktigt duktig! Han fĂ„r mig att Ă„ngra att jag inte satt och nötte skalor och teknik nĂ€r jag var i samma Ă„lder, man borde ha lyssnat pĂ„ vad lĂ€rarna i skolan sa. Det blir svĂ„rare ju senare i livet man börjar lĂ€ra sig!
Hellpig Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Ja, han hade en rÀtt skön stil faktiskt. Brukar alltid bli lite misstÀnksam nÀr nÄgon tipsar om sÄnt, det brukar sitta nÄgon unge med instrument o lira skalor upp o ner som en annan robot. Det hÀr var dock lite mer personligt pÄ nÄgot sÀtt.
Fredrik Karlsson Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Killen har gehör, hans stÀmmer guran i all hast under tiden han lirar!
Gain Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Fyfan! đ Skiter i vilket hur gammalt sklt det Ă€r, men det river rejĂ€lt!!! *Nod your head" đ Din topic sĂ€ger allt.. đđ
flabb Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 (redigerat) Schysst farsa ("ok, here's a video of me jamming on my new swirly strat that my dad did for me!"), snygg gura, ja talang har han men kĂ€nslan kommer vĂ€l med Ă„ren đ Edit: hur mycket fick han nĂ€r han sĂ„lde sin sjĂ€l? đ Redigerat 14 juni 2008 av flabb
Exil Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Riktigt duktig kille ja! Jag som inte Ă€r gitarrist sjĂ€lv kan tycka att det blir lite för mycket ibland, men Ă€r otroligt imponerad. Han Ă€r dock inte 13, utan 15, om det nu spelar nĂ„gon roll đ "Chrisc348 Awesome!! how old are you dude?  kirkhetfieldtrujillo Reply Cheers mate! I'm 15. Thanks for watching"
Valle Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 (redigerat) AlltsÄ, det hÀr var ju bedrövligt... Jag har lirat gitarr dubbelt sÄ mÄnga Är som den hÀr killen Àr gammal, och han lirar skiten av mig med ena armen bakbunden, bindel för ögonen och snurrad 250 varv pÄ en snurrstol! Jag avstÄr hÀrmed min rÀtt att fÄ kalla mig gitarrist, och jag hÄller KillwithSkill fullt ansvarig för detta. Nu gÄr jag upp pÄ vinden och letar fram min gamla övningsbok, Hej, sa Petronella... Redigerat 14 juni 2008 av Valle
KillwithSkill Postat 14 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 14 juni 2008 Hehehehe! Finns ju fler svin lixom Bara att vĂ€lja & vraka http://www.youtube.com/results?search_quer...p;aq=-1&oq= Fyfan! đ Det dĂ€r med yatzy, kan det vara nĂ„t?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Hehehehe! Finns ju fler svin lixom Bara att vĂ€lja & vraka http://www.youtube.com/results?search_quer...p;aq=-1&oq= Fyfan! đ Det dĂ€r med yatzy, kan det vara nĂ„t? Vilken jĂ€vla unge! Kolla hur han lirar Beatles . Man blir ju rĂ€dd... đ
Piccazzo Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 SHIT... Hade man varit sĂ„dĂ€r nĂ€r man var 15 Oj oj oj vad rik man hade varit dĂ„. AssĂ„ nĂ€r JAG var 15 pĂ„ den tiden det fanns gitarrhjĂ€ltar........ đđ Men sjukt duktig , mĂ€kta imponerad , Nu vill ja inte plocka upp gitarren pĂ„ ett tag kĂ€nner jag... đ
Vallhagen Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 (redigerat) Ja jÀvlar... Jag har faktiskt lirat med "en sÄn dÀr" snubbe... som lÀrde sig ett helt steve vai-album pÄ en vecka. NÀr han var 14. Jag la upp en lÀnk med nÄn gammal kassettinspelning... ska se om jag hittar... Edit: Jo hÀr var lÀnken: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=439848 tjing Redigerat 14 juni 2008 av Vallhagen
carlmorner Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 joo sjukt duktig, fast gillar mer den hÀr killens stil, om jag inte misstar mig Àr han bara 13 i denna videon. om inte yngre.
Biran Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jaha, vad sĂ€ger man om detta ?! Ăr vĂ€l egentligen inget att bli impad över idag.. Alla kan i princip med instruktionsvideos (som det finns massor av) och ett brinnande intresse bli snabba gitarrister redan i unga Ă„r..
Valle Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Alla kan i princip med instruktionsvideos (som det finns massor av)Fanns Ă€ven pĂ„ "min tid".och ett brinnande intresse bli snabba gitarrister redan i unga Ă„r..Fanns redan pĂ„ "min tid"... ... och jag suger Ă€ndĂ„ â om man nu ska jĂ€mföra med den hĂ€r unge mannen. đ
Memphis Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Tyckte vĂ€l att hans stil pĂ„minde om John Petrucci, sĂ„g sedan att han spelar Glasgow Kiss pĂ„ scen ett klipp under. Rysligt nĂ€r sĂ„ unga Ă€r sĂ„ duktiga. Man blir bĂ„de inspirerad och och omotiverad pĂ„ samma gĂ„ng. đ /Memphis
tofumannen Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Det enda som stack ut var hans relativt lÄga Älder. I övrigt spelar han som tusen andra - boring. Jag lyssnar inte pÄ musik för att bli impad
Valle Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jag lyssnar inte pÄ musik för att bli impad NÀ, vem gör det?
tofumannen Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Alla som blir imponerade ELLER förkrossade av att nÄgon yngre Àn dom sjÀlva spelar mycket bÀttre
Valle Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jag lyssnar inte pĂ„ musik för att bli impadNĂ€, vem gör det?Alla som blir imponerade ELLER förkrossade av att nĂ„gon yngre Ă€n dom sjĂ€lva spelar mycket bĂ€ttre Det dĂ€r Ă€r skitsnack! Du mĂ„ste lĂ€ra dig att kĂ€nna igen sarkastiska inslag i ett inlĂ€gg â ingen blir "förkrossad" över att lyssna/se pĂ„ nĂ„got/nĂ„gon som i det hĂ€r fallet. Men visst, jag blev imponerad â sĂ€kert bland mĂ„nga andra som tagit del av videon. Men att bli imponerad var ju knappast mitt (och sĂ€kert inte nĂ„gon annans) syfte med att lyssna/se pĂ„ videon, snarare ett resultat. Du tyckte ju sjĂ€lv att killen "stack ut" med tanke pĂ„ sin Ă„lder. Ăr inte det nĂ„got av att i sammanhanget vara imponerad? I mina öron (ögon) lĂ„ter det snarare som om du fĂ„tt en slĂ€ng av den gröna gubben med de svarta hornen...
tofumannen Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jag sa inte att nÄgon blev förkrossad. Jag snackar generellt, har inte ens lÀst alla inlÀggen. Jag blir aldrig imponerad eller avundsjuk pÄ musiker. Det beror pÄ att jag aldrig vÀrderar musik utifrÄn prestationer. Det Àr ofta svÄrt för andra att förstÄ har jag mÀrkt. Inte bara i det hÀr fallet. Folk försöker alltid fÄ det till att man menar nÄt annat. Jag blir inspirerad/berörd alt oinspirerad/oberörd, i enstaka fall kanske plÄgad men det kanske kan kvitta hÀr. De enda unga musiker jag spontant kommer ihÄg att jag gillat Àr Sarah Chang och Evgeny Kissin men det Àr för att jag berördes av deras spel.
jossman Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 PÄ tal om unga gitarrister, sÄ Àr detta en go musiker Fredrik Strand
ViktorDenStore Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Han var bra men min andragitarrist i mitt band (som bara Àr ett Är Àldre) sÀtter ocksÄ det dÀr utan nÄgra problem. Det Àr inte sÄÄ unikt att ha övat skalor. Det Àr mer unikt och intressant med unga musiker som har kÀnsla och timing Àn teknik. .Viktor
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.