Andreas Hedberg Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 (redigerat) Nu gör vi årets kanske mest relevanta seminarium om inspelningsteknik för studio. Föreläsare på detta Producers Seminar är Alar Suurna, ljudtekniker och producent på högsta nivå och har jobbat med bland andra Roxette, Sting, Ronan Keating och många fler. Tillsammans med välslipade trummisen, Lasse Hajagos, kommer han ge dig ett heltäckande grepp om ämnet inspelning och mixning. Seminariet riktar sig främst till dig som har sysslat med musik ett tag - men oavsett instrument eller programvara. Ett flertal företag kommer också vara på plats för att visa sina produkter och tjänster. Som alltid bjuder vi på god mat, och dryck finns att tillgå. (OBS! 18-årsgräns gäller för köp av öl). Plats och datum: Karlbergsvägen 77 i Stockholm (För karta och vägbeskrivning, klicka här!) T-bana: S:t Eriksplan. 31 maj klockan 13-19:30. Skynda dig, vi tar endast emot 150 personer! FÖR MER INFORMATION OCH ANMÄLAN: www.studio.se/seminar EDIT: Seminarieprogram som pdf nedan /admin seminarieprogram_20080531.pdf Redigerat 18 april 2008 av Olsberg
Majken Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Den här gången kommer jag, på riktigt.. tror jag... Kul initiativ till seminarium förresten! 😄
Anders F Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Då var man anmäld, ser fram emot det. En fråga bara, i priset ingår det mat då fast man får betala för dryck. Är det korrekt uppfattat? MVH Anders
Majken Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Om du med betala för dryck menar att ölen kostar tio kronor så är svaret, jajemen! Åtminstone har det sett ut så historiskt.
Anders F Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Om du med betala för dryck menar att ölen kostar tio kronor så är svaret, jajemen! Åtminstone har det sett ut så historiskt. Ja, det är ju inga pengar direkt, det va ju inte så jag menade att framstå 🙂 Det var mest en undran om det ingår käk i priset. Dryck hittar man ju alltid pengar till oavsett pris. //Anders
Majken Postat 18 april 2008 Postat 18 april 2008 Jag tror att det har skiftat lite faktiskt. Vatten har väl alltid funnits gratis tror jag, sen är det tio kronor för öl och läsk. Minns jag rätt så har kaffe varit gratis vid nåt seminarium, eller om det kanske varit det på alla - inte helt säker.
Ludgo-Pelle Postat 19 april 2008 Postat 19 april 2008 Oj oj oj! Det här är ju verkligen superhett och jättebra tycker jag! Och jag gillar helskarpt att det här seminariet inte är så hårt nischat som det har varit tidigare. Att det här är till för alla oavsett vilken dator eller programvara man själv har. Mycket bra!! Hälsningar: Ludgo-Pelle
Ludgo-Pelle Postat 20 april 2008 Postat 20 april 2008 Jag ser att maten ingår i priset, men vad är det för slags mat? Någon som vet? Hälsningar: Ludgo-Pelle
pompe Postat 20 april 2008 Postat 20 april 2008 😏🙂😉 Finns det något annat sätt att hitta sitt kundnummer än på plastförpackningen runt tidningen(slänger den varje gång 😮 ) ?
Ludgo-Pelle Postat 20 april 2008 Postat 20 april 2008 🙂😱 Finns det något annat sätt att hitta sitt kundnummer än på plastförpackningen runt tidningen(slänger den varje gång 🙁 ) ? Det här kan du få hjälp med av t.ex. Andreas (trådskaparen) om du kontaktar honom så att du inte behöver betala mer än nöden kräver. Hälsningar: Ludgo-Pelle
Anders F Postat 20 april 2008 Postat 20 april 2008 🙂😱 Finns det något annat sätt att hitta sitt kundnummer än på plastförpackningen runt tidningen(slänger den varje gång 🙁 ) ? Jag hittade mitt på fakturan 🙂 Som tur är håller jag ju ordning på gamla fakturor så det tog inte mer än fem minuter att hitta den.
Andreas Hedberg Postat 21 april 2008 Trådstartare Postat 21 april 2008 Om du med betala för dryck menar att ölen kostar tio kronor så är svaret, jajemen! Åtminstone har det sett ut så historiskt. Hej Majken. Nej, numera är det faktiskt 15 kronor för öl och läsk/mineralvatten.
Andreas Hedberg Postat 21 april 2008 Trådstartare Postat 21 april 2008 Jag ser att maten ingår i priset, men vad är det för slags mat? Någon som vet? Hälsningar: Ludgo-Pelle Det blir catering från ett mycket bra catering-företag. Jag hade tänkt pastasallad (vegetarisk), rostbiff (som man kan ha i om man vill), vanlig grönsallad, nybakat surdegsbröd samt extra långlagrad grevéost. Eventuellt blir det ytterligare något mer. Kranvatten, kaffe och te kommer finnas gratis. Öl (endast köp om man är 18 år förstås) och läsk/mineralvatten kommer kosta 15 kr. styck.
Majken Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Om du med betala för dryck menar att ölen kostar tio kronor så är svaret, jajemen! Åtminstone har det sett ut så historiskt. Hej Majken. Nej, numera är det faktiskt 15 kronor för öl och läsk/mineralvatten. Omigosh! Försöker ni ruinera mig?
Andreas Hedberg Postat 21 april 2008 Trådstartare Postat 21 april 2008 Om du med betala för dryck menar att ölen kostar tio kronor så är svaret, jajemen! Åtminstone har det sett ut så historiskt. Hej Majken. Nej, numera är det faktiskt 15 kronor för öl och läsk/mineralvatten. Omigosh! Försöker ni ruinera mig? ;-)
Björn Olsberg Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 (redigerat) 😕😳 :blink: Finns det något annat sätt att hitta sitt kundnummer än på plastförpackningen runt tidningen(slänger den varje gång 🙁 ) ? Alltid Kundservice 🙂 kundservice@idg.se kundservice@studio.se eller direktnummer 08-453 61 00 08-799 62 32 Redigerat 12 maj 2010 av Olsberg Uppdaterade uppgifter till Studios kundservice
Ludgo-Pelle Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Jag ser att maten ingår i priset, men vad är det för slags mat? Någon som vet? Hälsningar: Ludgo-Pelle Det blir catering från ett mycket bra catering-företag. Jag hade tänkt pastasallad (vegetarisk), rostbiff (som man kan ha i om man vill), vanlig grönsallad, nybakat surdegsbröd samt extra långlagrad grevéost. Eventuellt blir det ytterligare något mer. Kranvatten, kaffe och te kommer finnas gratis. Öl (endast köp om man är 18 år förstås) och läsk/mineralvatten kommer kosta 15 kr. styck. Smaskens! Pastasallad går ner i min kista hur mycket som helst, för det får jag aldrig nog av. Men jag tänker bara äta en enda gång under hela dagen: Jag tänkte börja äta klockan 13:00 och sluta kl. 19:30 😲 Med lite tur så blir det kanske lite mat över till de andra också! ☺️ Hälsningar: Ludgo-Pelle
PSG Postat 22 april 2008 Postat 22 april 2008 Jag ser att maten ingår i priset, men vad är det för slags mat? Någon som vet? Hälsningar: Ludgo-Pelle Det blir catering från ett mycket bra catering-företag. Jag hade tänkt pastasallad (vegetarisk), rostbiff (som man kan ha i om man vill), vanlig grönsallad, nybakat surdegsbröd samt extra långlagrad grevéost. Eventuellt blir det ytterligare något mer. Kranvatten, kaffe och te kommer finnas gratis. Öl (endast köp om man är 18 år förstås) och läsk/mineralvatten kommer kosta 15 kr. styck. Smaskens! Pastasallad går ner i min kista hur mycket som helst, för det får jag aldrig nog av. Men jag tänker bara äta en enda gång under hela dagen: Jag tänkte börja äta klockan 13:00 och sluta kl. 19:30 😮 Med lite tur så blir det kanske lite mat över till de andra också! 😄 Hälsningar: Ludgo-Pelle mat och mat, men vad är det för sorts öl? ska bli jättekul detta seminarium, förresten..!
Amis Postat 25 april 2008 Postat 25 april 2008 Och varför är Stockholm Jordens medelpunkt?! Jag skulle också vilja gå på seminariet, men tänker inte transportera mig själv 60-70 mil för det. Någon chans att ni kommer till Malmö? 😐
Andreas Hedberg Postat 28 april 2008 Trådstartare Postat 28 april 2008 Och varför är Stockholm Jordens medelpunkt?! Jag skulle också vilja gå på seminariet, men tänker inte transportera mig själv 60-70 mil för det. Någon chans att ni kommer till Malmö? 😲 Hej! Du är inte den första att påpeka att vi alltid har seminarium i Stockholm endast:-). Vi har våra lokaler med all utrustning i Stockholm vilket förenklar vår seminarieverksamhet oerhört mycket. Men jag kollar möjligheter för att även köra i Göteborg och Malmö. Nästa seminarie (eventuellt i september) försöker jag fixa i Göteborg. Malmö är högintressant också och jag ska försöka hitta ett bra ställe vi kan vara på. Har du tips på en bra lokal/lokaler är du mer än välkommen att tipsa mig om detta! Tack! Andreas
Amis Postat 28 april 2008 Postat 28 april 2008 Visst kan jag snoka lite 😛 Behöver dock lite info. Hur många kvadratmeter behöver ni? Hur många deltagare beräknas komma? Och hur mycket får det kosta? Så ska jag försöka hitta ngt. Borde inte vara nåt problem så länge viss flexibilitet finns.
PSG Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 ..förresten! är det tillåtet att bootlegga föreläsningarna med mobilen eller annan inspelningsutrustning? Jag är inte snabbast i världen på att anteckna för hand så för mig vore det super! Dock förstår jag om ni har åsikter om detta så redan nu ska jag börja träna upp högern..!
Andreas Hedberg Postat 19 maj 2008 Trådstartare Postat 19 maj 2008 ..förresten! är det tillåtet att bootlegga föreläsningarna med mobilen eller annan inspelningsutrustning? Jag är inte snabbast i världen på att anteckna för hand så för mig vore det super! Dock förstår jag om ni har åsikter om detta så redan nu ska jag börja träna upp högern..! Hej! Vi har tagit upp frågan på Studio och kommit fram till att inspelning eller filmning faktiskt inte kommer vara tillåten. Dock kommer det finnas tid till kompletterande och repeterande frågor under kvällen i pauser och dylikt. Hoppas detta känns bra:-) /Andreas
PSG Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 ..förresten! är det tillåtet att bootlegga föreläsningarna med mobilen eller annan inspelningsutrustning? Jag är inte snabbast i världen på att anteckna för hand så för mig vore det super! Dock förstår jag om ni har åsikter om detta så redan nu ska jag börja träna upp högern..! Hej! Vi har tagit upp frågan på Studio och kommit fram till att inspelning eller filmning faktiskt inte kommer vara tillåten. Dock kommer det finnas tid till kompletterande och repeterande frågor under kvällen i pauser och dylikt. Hoppas detta känns bra:-) /Andreas låter helt ok! (ps. seminariet kommer upp på piratebay i början av juni ds.) (ps2. jag skojade bara..! ds2) (ps3. är en spelmaskin ds3.)
Andreas Hedberg Postat 20 maj 2008 Trådstartare Postat 20 maj 2008 Vi vill meddela att vi har några platser kvar på vårt seminarium den 31 maj, i Stockholm För er som missat detta så vill vi meddela att det blir ett av årets mest relevanta seminarium om inspelningsteknik för studio, i Stockholm. Alar Suurna, ljudtekniker och producent för bland annat Roxette, Sting och Ronan Keating står för innehållet. Tillsammans med trummisen Lasse Hajagos tar Alar ett heltäckande grepp om ämnet inspelning och mixning för trummor, gitarr, bas, sång och synt. Anmäl er på: www.studio.se/seminar
Mats Stålbröst Postat 23 maj 2008 Postat 23 maj 2008 Uppdaterat: det finns fortfarande ett fåtal platser kvar om ni vill gå på detta seminarium! /Mats
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.