Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Sitter och funderar över om går det att få, i Vista, tillgång att använda min M box2 mini hårdvara som standard spelare i OS. Vet att Vista inte kör med samma drivrutiner som Xp samt att vista inte kör med K mixern som Xp gör och att man måste installera stand alone till Xp för att kunna köra andra prog via M boxet. Har kolla på Digidesigns hemsida men hittar inget relevant, har även testat de tips som gavs där. Har fått slut på ideer. M boxet kommer inte heller upp som en valbar enhet i kontroll panelen även när jag har inaktiverat alla andra ljudenheter.

Hjälp tack!

/Nyberg

Annons
  • 1 år senare...
Postat

Hej alla ProToolers.

Är rookie här och har installerat LE 8 (Mbox mini) på 32-bitars Vista. Jag väcker liv i den här tråden eftersom jag har samma typ av problem som trådförfattaren. Skillnaden är att jag inte kör standalone ASIO.

Det har nu runnit lite vatten under broarna och kanske kan någon berätta om sina erfarenheter.

Digi's supportsida är lite svår att tolka ang. Vista. Det pratas om att man kan använda Digi's ASIO standalone drivis till 3:e parts program typ Reason och det tycks fungera bra. Men som första inlägget handlar om så är det kontrollpanelen för att ansluta en drivrutin för in/avspelning som inte 'ser' Digi's ASIO drivrutin.

Mitt problem är mest av praktisk natur, alla händelseljud i Vista är av ondo och är avstängda MEN jag vill gärna kunna använda Mbox för Mediaspelare, Quicktime osv.

Vista med SP2 och PT med LE 8.0.3 alla uppdateringar.

Mvh Arne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.