maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 LÅTNAMN: I Vattnaktarens Kula ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber GENRE: 60-talspop LÅTLÄNGD: 2 minuter 46 sekunder KOMPOSITÖR: maxmaxmax PRODUCENT: maxmaxmax EV. MEDVERKANDE: maxmaxmax INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,54 MB STATUS: Sandlåda LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Högerklicka och välj "Spara som..." eller klistra in i webläsaren. En ode till vår cyniska broder. ---------------------------------------------- The winter is cold The darkness is tight He sits on his own: Watching the night Nightwatcher tell, Are you lonesome aswell? It could be me and you, Imagine things we could do! 😉 Telling the world We spit every word "I Hate Your Style, I Pity Your Life!" Nightwatcher please Share me your dreams I don't beleive That you are totally mean ...or let it be Scream just like me "I Hate Your Style, I Pity Your Life!" Telling the world We spit every word "I Hate Your Style, I Pity Your Life!"
Lundin Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 .. "nu ska jag leta upp någon att krama" 😉 klockrent ..IGEN!!! Alla tidigare inspelningar har det där tidsenligt ruffiga soundet och den här låten är inget undantag... Visst, det går säkert att förbättra många saker inspelnings och mixmässigt, men budskapet får en helt annan nerv när det är gjort på det här viset... Finns inte mycket att tillägga...
hackeman Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Hähä, skitrolig text! Men jag tror faktiskt vattnaktaren redan har hittat någon att kramas med, han har ju blivit hur snäll o trevlig som helst på senare tid... har ni inte märkt det? 😆 Musiken är lika härligt '60 som alltid. Men Mr. Muffin är fortfarande bäst. 😉
hackeman Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Förresten... hade varit kul om låten istället handlat om nattis o dannys fina möte på forumet... först kom de inte alls kom överens, sedan gjorde de en låt tillsammans, blev kompisar, nattis såg en nytta med forumet och blev snäll, danny såg upp till nattis och blev som nattis var innan... klassisk "kärlek börjar med bråk"-story kryddad med ett personlighetsutbyte! 😆 (sorry nattis o danny... kunde inte låta bli 😉)
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Förresten... hade varit kul om låten istället handlat om nattis o dannys fina möte på forumet... först kom de inte alls kom överens, sedan gjorde de en låt tillsammans, blev kompisar, nattis såg en nytta med forumet och blev snäll, danny såg upp till nattis och blev som nattis var innan... klassisk "kärlek börjar med bråk"-story kryddad med ett personlighetsutbyte! 😆 (sorry nattis o danny... kunde inte låta bli 😉) ...vi skulle ses i Lund va?
hackeman Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Förresten... hade varit kul om låten istället handlat om nattis o dannys fina möte på forumet... först kom de inte alls kom överens, sedan gjorde de en låt tillsammans, blev kompisar, nattis såg en nytta med forumet och blev snäll, danny såg upp till nattis och blev som nattis var innan... klassisk "kärlek börjar med bråk"-story kryddad med ett personlighetsutbyte! 😆 (sorry nattis o danny... kunde inte låta bli 😉) ...vi skulle ses i Lund va? Haha, ja gärna. Jag står redo med shotsbrickan för en macho-duell.. 😆 Är du inte liiiite smickrad ens att jag registrerat och analyserat ert möte som en sann amatörpsykolog? 😆
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Är du inte liiiite smickrad ens att jag registrerat och analyserat ert möte som en sann amatörpsykolog? Nej Smicker biter inte på den här killen.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 .. Danny Cort, tell: are you lonesome aswell....
hammagrella Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Fan. Kommer inte åt låten. Änglaelden hindrar mig?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 (redigerat) .. Danny Cort, tell: are you lonesome aswell.... Nej. Absolut inte. Hurså? & vad har Nattvaktaren gjort dig? Säger som Keith Murray; If you pop shit on records, im'a go physical with you. Redigerat 19 oktober 2004 av Danny Cort
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Bästa jag hört på länge! 🙂 5/5
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 .. Danny Cort, tell: are you lonesome aswell.... Nej. Absolut inte. Hurså? & vad har Nattvaktaren gjort dig? Säger som Keith Murray; If you pop shit on records, im'a go physical with you. Youre my fruitcake, baby !!!111 Nattvaktaren har inte gjort ett skit. Och jag kan lika gärna skriva en låt om grapefrukt eller om några gubbar jag inte känner på ett internetforum.
Nudel af Ludenben Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Go låt. Kul med 60-tals stil... inte så ofta man hör folk som skriver så, inte jag iallafall. Maffigt. /af
Egghuvud Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 (redigerat) Spejsigt sångljud. Snygga körer. Lite distigt, snygg flöjt. 🙂 Redigerat 19 oktober 2004 av Egghuvud
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Fan, jag har aldrig fått en låt tillägnad mig förut. En bra låt dessutom. Jag är så stolt så jag dör. Allvarligt. 🙂 Men den där Maxmaxmax är lite skum. Vet alla utom jag hur det ligger till?
MusicGene Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 tycker era andra låtar är bättre. Ljudet känns inte lika övertygande som tidigare.
hackeman Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Fan, jag har aldrig fått en låt tillägnad mig förut. En bra låt dessutom.Jag är så stolt så jag dör. Allvarligt. 😄 Men den där Maxmaxmax är lite skum. Vet alla utom jag hur det ligger till? Vem är INTE skum på detta forum? 🙂 På tal om att få en låt tillägnad sig... kommer du ihåg Your browser does not support the HTML5 audio tag ? 😉
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 På tal om att få en låt tillägnad sig... kommer du ihåg Your browser does not support the HTML5 audio tag ? 😉 Den funkar ju inte nu längre när Hammagrella slutat med tok-reverbet och du börjat sjunga på andra språk än skånska. Solot är riktigt bra 😏 , ska jag sampla nån gång.
hammagrella Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Jag är ju skeppskatt på Samma Kalibers piratskepp, det är jag stolt över! 😏 https://www.studio.se/index.php?showtopic=3449
hammagrella Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Allvarligt alltså, Max x 3 och Henke, hur fan gör ni för att hälla ur er låtar som låter som gamla 60-talsklassiker allihop? Denna är precis lika bra som dom andra, och gör för böveln ingenting åt soundet, det ska låta så här! Muffin-man som sagt fortfarande nummer ett (åså Skeppskatten förstås), sen kommer Moo-moo och den här. Lysande.
Pusa Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Älskar 60-talspop.. Och denna skulle lätt ha fått vara med på någon av mina 60-tals samlingsskivor jag köpt på mig under åren.. grymt snyggt.. Jag gillar framför allt att det inte finns någon "perfektion" i det "dåliga", och då menar jag inte att den låter dåligt utan den låter levande, inte så stel som mkt låter idag.. Att det sen är inspelat med hjälp av en minidisc och EN mic är hur imponerande som helst.. All cred till dig!! (Eller er (?!) kanske?)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.