Jump to content
Annons

Nyköp av Les Paul


KramerStriker

Recommended Posts

Annons

Vad har du för budget?

I den något lägre prisklassen föredrar jag definitivt Hagströms modeller framför Epiphone även om dom inte är raka kloner av en Les Paul. PRS SE-modellerna är också värda att testa före Epiphonerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för budget?

I den något lägre prisklassen föredrar jag definitivt Hagströms modeller framför Epiphone även om dom inte är raka kloner av en Les Paul. PRS SE-modellerna är också värda att testa före Epiphonerna.

Jag hade tänkt mig nått för typ 5000:- Jag hade tänkt mig en Epiphone men de kaske i är de bästa då.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för budget?

I den något lägre prisklassen föredrar jag definitivt Hagströms modeller framför Epiphone även om dom inte är raka kloner av en Les Paul. PRS SE-modellerna är också värda att testa före Epiphonerna.

Jag hade tänkt mig nått för typ 5000:- Jag hade tänkt mig en Epiphone men de kaske i är de bästa då.. 😛

Då skulle jag börja med att kolla in en Hagström Swede, brukar gå att få tag på för 5-6000 om man letar lite. I mina ögon ett mycket bättre instrument både ljud och hantverksmässigt. Men testa bägge och se vilken du tycker bäst om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för budget?

I den något lägre prisklassen föredrar jag definitivt Hagströms modeller framför Epiphone även om dom inte är raka kloner av en Les Paul. PRS SE-modellerna är också värda att testa före Epiphonerna.

Jag hade tänkt mig nått för typ 5000:- Jag hade tänkt mig en Epiphone men de kaske i är de bästa då.. 😛

Då skulle jag börja med att kolla in en Hagström Swede, brukar gå att få tag på för 5-6000 om man letar lite. I mina ögon ett mycket bättre instrument både ljud och hantverksmässigt. Men testa bägge och se vilken du tycker bäst om.

Okej, då lutar de nog mer åt en hagström 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade samma tankar för några månader sedan att köpa en hyfsad Lp kopia.

Mycket spring och testande Kollade in en del men ingen uppfyllde mina krav.

Till slut hittade jag rätt en beg Gibson Lp Studio Sunburst för 6000kr.

Vågade inte släppa den när jag väl lagt händerna över den ni har säkert känt den känslan någon gång när ni fått ett instrument som är hur skönt som helst att lira på. 😛

Har haft Gibson förut bla en standard från 93 men den sprack bindingsen vid banden uppöver halsen.

Och en Epiphone den var skitsnygg men tyvärr hade de monterat stallet för långt bak den var omöjlig att intonera.

Köpte den på Postorder sista gitarren jag köpt ospelat aldrig mer.

Är första Nr i serie tillverkningsårat på Gibson?

Redigerat av Bbenderman
Link to comment
Dela på andra sajter

Epiphone Les Paul är bra Les Paul-kopior. Men det lönar sig verkligen att prova några stycken, på de jag har provat har kvaliten varit väldigt ojämn. Har själv haft en som var kanonbra, men provat flera andra som kännts direkt billiga, trots att det varit exakt samma modell.

Kan vara idé att kolla om t ex Samick har några Les Paul-kopior.

Om du bor i Skåne/västkusten så tycker jag även du ska leta upp någon affär som säljer Indie Guitars (säljs vis www.equippo.se hos ett gäng affärer, kolla hemsidan för info o handlare). Deras "Black std" är t ex en ruggigt prisvärd gitarr, förmodligen en av de bästa jag provat i den prisklassen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag funderar på att köpa en Epiphone Les Paul eftersom jag hört att vissa modeller är grymt bra och prisskillnaden är stor mellan modellerna. Men egentligen gillar jag inte Gibsonljudet, spelar ingen roll ens om de kostar 20.000.

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...