Jump to content
Annons

Recommended Posts

brink (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejhej!

Är väldigt ny på detta och försöker klura ut vad jag gör fel.

Jag har valt Ezdrummer i VST och laddat kittet, sedan när jag hittat ut en loop jag vill använda så skall jag dra över den till midi tracket så är det där det kniper.

Jag använder mig utav Cubase SX 2.0

alla svar uppskattas, tack

MVH

Oliver

Redigerat av brink
Annons
Postat
Hejhej!

Är väldigt ny på detta och försöker klura ut vad jag gör fel.

Jag har valt Ezdrummer i VST och laddat kittet, sedan när jag hittat ut en loop jag vill använda så skall jag dra över den till midi tracket men det är där det kniper.

alla svar uppskattas, tack

När jag körde EZ med Garage band så var man tvungen att skapa ett spår för att kunna föra över den valda loopen dit.Sen i sin tur fick man flytta den också dit man ville det!Tråkigt 🙂

När jag började köra den mot Logic så var det inga problem.Du drar över den dit du vill.

Lycka till!!

brink (oregistrerad)
Postat

Jag kör Cubase 2.0

Jo precis som du säger, men när jag skapat ett miditrack och skall dra över så försvinner det bara och kommer inget spår i cubase 🙂

Postat

Om du inte skapar ett midi-spår utan bara släpper under sista spåret, vad händer då?

(du tar tag i den "filen" längst till höger i EZ väl?)

brink (oregistrerad)
Postat

hmm jag är inte helt säker ifall det är den senaste, testade dra över till det vanliga audio tracket men det var inte till någon större nytta, jag får väl antagligen sitta o försöka lista ut detta under den kommande natten om inte någon kommer och räddar mig.

brink (oregistrerad)
Postat

Gilbert, tack för hjälpen.. det fungerade att bara släppa så det hamnade längst ner, detta blev perfekt.

Tusen tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.