Warheart (oregistrerad) Postat 23 november 2007 Postat 23 november 2007 Hej jag undrar kort och gott om CME Matrix K är ett ljudkort att satsa på? Jag funderade på ett Lexicon Lambda först men det verkar som så många har problem med det. Är det någon som här som har ett Matrix kort och haft problem med det?
Alakangas Postat 23 november 2007 Postat 23 november 2007 Hej jag undrar kort och gott om CME Matrix K är ett ljudkort att satsa på?Jag funderade på ett Lexicon Lambda först men det verkar som så många har problem med det. Är det någon som här som har ett Matrix kort och haft problem med det? Jag hade ett matrix K firewire, och rekomenderar det INTE. Dålig ljudkvalité, kasst headroom and so on.. Brus, dist och bludder var vardagsmat. Nä, köp något vettigare.
Warheart (oregistrerad) Postat 23 november 2007 Postat 23 november 2007 Hej jag undrar kort och gott om CME Matrix K är ett ljudkort att satsa på?Jag funderade på ett Lexicon Lambda först men det verkar som så många har problem med det. Är det någon som här som har ett Matrix kort och haft problem med det? Jag hade ett matrix K firewire, och rekomenderar det INTE. Dålig ljudkvalité, kasst headroom and so on.. Brus, dist och bludder var vardagsmat. Nä, köp något vettigare. Okej, kan du rekomendera något annat som inte är allt för dyrt?
Alakangas Postat 23 november 2007 Postat 23 november 2007 Hej jag undrar kort och gott om CME Matrix K är ett ljudkort att satsa på?Jag funderade på ett Lexicon Lambda först men det verkar som så många har problem med det. Är det någon som här som har ett Matrix kort och haft problem med det? Jag hade ett matrix K firewire, och rekomenderar det INTE. Dålig ljudkvalité, kasst headroom and so on.. Brus, dist och bludder var vardagsmat. Nä, köp något vettigare. Okej, kan du rekomendera något annat som inte är allt för dyrt? Jag har haft ett Presonus Inspire en sväng, det är helt ok! Du får två mikpreamps och två lineingångar. Luthman har tydligen precis sänkt priset till 1495,- vilket jag tycker det är värt. Matrix K ligger ju på 1395,- så jag skulle definitivt kika på Inspirekortet! 4sound
Warheart (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Hej jag undrar kort och gott om CME Matrix K är ett ljudkort att satsa på?Jag funderade på ett Lexicon Lambda först men det verkar som så många har problem med det. Är det någon som här som har ett Matrix kort och haft problem med det? Jag hade ett matrix K firewire, och rekomenderar det INTE. Dålig ljudkvalité, kasst headroom and so on.. Brus, dist och bludder var vardagsmat. Nä, köp något vettigare. Okej, kan du rekomendera något annat som inte är allt för dyrt? Jag har haft ett Presonus Inspire en sväng, det är helt ok! Du får två mikpreamps och två lineingångar. Luthman har tydligen precis sänkt priset till 1495,- vilket jag tycker det är värt. Matrix K ligger ju på 1395,- så jag skulle definitivt kika på Inspirekortet! 4sound Okej vad betyder headroom? Har du hört om nån mer som har haft några problem? Förresten det är att föredra Firewire framför USB va?
kingbudda Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 (redigerat) jag är också intresserad här. kikat in matrix-kortet, då det är billigt. men om det inte är något att ha, några andra tips? vill inte köpa nåt skräpkort. några tips på preamps och externa ljudkort inom rimlig prisklass? EDIT: kan detta vara något? Phonic Firefly som ljudkort och M-Audio som preamp. men som sagt, några tips på billiga funktionella alternativ uppskattas Redigerat 3 december 2007 av kingbudda
Gilbert Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 jag är också intresserad här. kikat in matrix-kortet, då det är billigt. men om det inte är något att ha, några andra tips? vill inte köpa nåt skräpkort. några tips på preamps och externa ljudkort inom rimlig prisklass? EDIT: kan detta vara något? Phonic Firefly som ljudkort och M-Audio som preamp. men som sagt, några tips på billiga funktionella alternativ uppskattas 995 kr för ett FW-ljudkort med 5 in / 4 ut... och MIDI. Känns kusligt billigt. Någon som kan berätta hur det funkar/låter?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.