Jump to content
Annons

Sennheiser HD 212Pro

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat

För ett tag sedan så blev jag tipsad om ett par lurar från Sennheiser (212Pro) om att dom skulle vara perfekta till musikproduktion, men så var det INTE!. Det är alldeles för mycket bas i dom och det låter Helt annorlunda när man spelar ut det ur monitorer, och det ska inte vara en sån skillnad som det är där.

jaja, nog med klagomål.

Jag vill ha nya lurar nu, jag producerar psytrance och vill ha ett par lurar som ger ett cleant ljud och som det inte är så mycket skillnad i när man lyssnar i lur som ur monitor.

Tack för alla tips!

Annons
Postat
För ett tag sedan så blev jag tipsad om ett par lurar från Sennheiser (212Pro) om att dom skulle vara perfekta till musikproduktion, men så var det INTE!. Det är alldeles för mycket bas i dom och det låter Helt annorlunda när man spelar ut det ur monitorer, och det ska inte vara en sån skillnad som det är där.

jaja, nog med klagomål.

Jag vill ha nya lurar nu, jag producerar psytrance och vill ha ett par lurar som ger ett cleant ljud och som det inte är så mycket skillnad i när man lyssnar i lur som ur monitor.

Tack för alla tips!

En rak lur med lite skillnad mellan luren och monitorn... Helt klart Ultrasone Proline 2500 😆

Mollin (oregistrerad)
Postat

jaja, nog med klagomål.

Tack för alla tips!

En rak lur med lite skillnad mellan luren och monitorn... Helt klart Ultrasone Proline 2500 😆

Heter den bara "Ultrasone Proline" ?

Postat

jaja, nog med klagomål.

Tack för alla tips!

En rak lur med lite skillnad mellan luren och monitorn... Helt klart Ultrasone Proline 2500 😱

Heter den bara "Ultrasone Proline" ?

Märket heter Ultrasone. Modellen heter Proline 2500

Postat

Slutna lurar funkar oftast ganska dåligt att mixa i. De är lämpligast för lyssning när man spelar in sång, så att lyssningen inte läcker in i micen.

Jag rekommenderar inte att mixa med lurar alls - men med Ultrasone Proline 2500 kommer man så pass nära högtalarlyssning, att det faktiskt fungerar bra - men de kostar ju en slant mer... 😱

börnen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad tror ni om Sennheiser 595?

Inte sååå dyra och jag är väldigt nöjda med dom. Ta dock inte vad bara jag tycker för sanning då jag är en riktig noob egentligen 😳

//Edit: fick med ett totalt irrelevant citat 😛

Redigerat av börnen
Postat
Vad tror ni om Sennheiser 595?

Inte sååå dyra och jag är väldigt nöjda med dom. Ta dock inte vad bara jag tycker för sanning då jag är en riktig noob egentligen :rolleyes:

//Edit: fick med ett totalt irrelevant citat 😛

Jag håller med.

Mina Sennheiser HD595 låter kanonbra och de är väldigt populära samt får fina omdömen.

T.ex här:

http://www.headphone.com/products/headphon...iser-hd-595.php

Skönt neutralt ljud till ett riktigt bra pris.

De rekommenderas varmt!

Postat (redigerat)
Slutna lurar funkar oftast ganska dåligt att mixa i. De är lämpligast för lyssning när man spelar in sång, så att lyssningen inte läcker in i micen.

Jag rekommenderar inte att mixa med lurar alls - men med Ultrasone Proline 2500 kommer man så pass nära högtalarlyssning, att det faktiskt fungerar bra - men de kostar ju en slant mer... :rolleyes:

Redigerat: Som framgår av Claes nya signatur säljer han själv produkten.

Tidningen Studio, som inte har en dold agenda, säger i senaste numret att AKG K271 Studio är bäst i test och Sennheiser HD280 Pro är bästa köp. Själv har jag ingen erfarenhet av någon av dem, kör med Sennheiser HD-25:or.

Redigerat av nattvaktaren
Postat

Och som tidigare sagt är vi några som förlitar oss på vad Claes säjer och att ignorera vad han säger är bara trams. Men man kanske skall väga in det lite... 😱 Han är dessutom inte den enda som säljer Ultrasone (prova Ljudmakarn eller JAM). För oss som har Proline 2500, och vi är rätt många på forumet, och inte har handlat hos Claes så kan vi nog samstämmigt säga att det är helt fantastiska lurar.

Men de är så förbannat dyra så man inte köper dem i bulk direkt. Dessutom skulle jag vilja ha ett par slutna Ultrasone för inspelning, men där passerar jag med marginal vad min budget tillåter.

Postat

Jag rekommenderar inte att mixa med lurar alls - men med Ultrasone Proline 2500 kommer man så pass nära högtalarlyssning, att det faktiskt fungerar bra - men de kostar ju en slant mer... 😄

Claes glömde att tala om att han själv är återförsäljare av dessa, så hans inlägg är bara att ignorera.

Tidningen Studio, som inte har en dold agenda, säger i senaste numret att AKG K271 Studio är bäst i test och Sennheiser HD280 Pro är bästa köp. Själv har jag ingen erfarenhet av någon av dem, kör med Sennheiser HD-25:or.

Jag kan ju också inflika att det inte var jag som nämnde Ultrasone-lurana först, så att Nattvaktarens pågående förföljelsekampanj mot mig inte går överstyr i denna tråden också... 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.