Jump to content
Annons

Volymen sjunker vid audio mixdown av VSTi


suprapappa

Recommended Posts

hallå

jag behöver exportera ljudet från några midispår till audio i en färdig låt....

den exporterade audiofilen får då lägre volym än när jag spelar upp direkt från vsti:en

våffå dådå?

tycker att det borde låta precis (nåja...för mina öron iaf) likadant om jag lyssnar på det solade vsti spåret eller på exporten av densamma......det får ju tyvärr till följd att mixen inte stämmer längre.....

(frysa vstin är inte ett alternativ i detta fall)

tack

petri

Redigerat av suprapappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hallå

jag behöver exportera ljudet från några midispår till audio i en färdig låt....

den exporterade audiofilen får då lägre volym än när jag spelar upp direkt från vsti:en

våffå dådå?

tycker att det borde låta precis (nåja...för mina öron iaf) likadant om jag lyssnar på det solade vsti spåret eller på exporten av densamma......det får ju tyvärr till följd att mixen inte stämmer längre.....

(frysa vstin är inte ett alternativ i detta fall)

tack

petri

Väljer du instrumentets output som "export bus" eller vad det heter?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok.....problemet löst......jag körde inte masterbussen på 0db.....

står den under 0 får jag ju en sänkning på exporten som sedan sänks ytterligare vid uppspelning 😕

tack lars!

Hur vet man, eller ser om mastern är under 0 db? Vad är egentligen "masterbussen", är det volymkontrollen i huvudmenyn?

Redigerat av Joel L.
Link to comment
Dela på andra sajter

din masterregel (bus 1) står i default läge på 0db...dvs den varken förstärker eller sänker det som går igenom masterbussen.... om du håller ner ctrl o klickar på regeln så ställer den sig på noll

Skumt, jag testade att ställa den till 0 och exportera ut ljudfilen, men volymen blir fortfarande kraftigt dämpad när jag exporterar ut den... den ändrar också panoreringen så man måste ställa in allting tvärtom... jag kanske borde formatera datorn och installera om hela skiten? Något som inte stämmer här.

Redigerat av Joel L.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...