Jump to content
Annons

Workshop turne


spaceman

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...

Om någon hinner gå på den någon dag nu innan den 19e då det kommer till växjö skulle jag vara glad för ett utlåtande så jag vet vad jag troligen missar. Hinner nog inte vara inne i stan den dagen. :/

Vill veta om det var värt att gå på, vad de snackade om och vad man kunde få ut av det. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag var där. Stack dock inte dit förrän närmare 17:00 när pass #2 skulle starta, men det var en miss för uppenbarligen var det pass #1 kl 14:30 som gällde. Endast. När jag kom dit hade de hållt på i 2,5 timme och hade typ en halvtimme kvar. Det påstådda pass #2 verkade inte finnas.

Men under den sista halvtimmen gick de igenom Ableton Live och det räckte för jag skulle tycka det var värt besöket. Uppenbarligen ett attans coolt program! Förbaskat lätt att arbeta med; allting är lätt tillängligt på skärmen utan en massa fönster över varandra, man hör samplingarna när man bläddrar bland dem (utan att behöva infoga dem alltså) och den fixar att ändra bpm på rubbet fram och tillbaka utan manuella ingrepp och krusiduller. Jag tror väl iofs att Cubase fortfarande är bäst för mig på det sätt jag jobbar just nu, men att bygga låtar mha samplingar är ju rena barnleken i Ableton (fast inte barnlek i dålig form a la eJay 😛). Och då har vi inte ens kommit in på själva Live-funktionaliteten. 🙂

Och så fick jag (på begäran) "personlig rådgivning" gällande uppfräschning av min hemmastudio som slutade i att jag ska köpa 1 st M-Audio Firewire 1814 (6395:-), 1 par Phonic P8 monitorer (3995:-) och 1 st TSM MT87 kondensatormik (795:-). Totalt 11185 kr. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrm... Typiskt, är borta på "höstlov" när de är i Växjö.

Verkade ju som en trevlig liten tillställning annars, men iofs kanske inget som professorn skulle gett ledigt för... 🙂

Köpte också den där TSM-micken för ett tag sedan och den är riktigt bra, tycker ja. Det låter nästan lika bra nu som med Röde NT1000-micken vi kört med tidigare och den här är ju en hel del billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Ok, jag var där. Stack dock inte dit förrän närmare 17:00 när pass #2 skulle starta, men det var en miss för uppenbarligen var det pass #1 kl 14:30 som gällde. Endast. När jag kom dit hade de hållt på i 2,5 timme och hade typ en halvtimme kvar. Det påstådda pass #2 verkade inte finnas.

Men under den sista halvtimmen gick de igenom Ableton Live och det räckte för jag skulle tycka det var värt besöket. Uppenbarligen ett attans coolt program! Förbaskat lätt att arbeta med; allting är lätt tillängligt på skärmen utan en massa fönster över varandra, man hör samplingarna när man bläddrar bland dem (utan att behöva infoga dem alltså) och den fixar att ändra bpm på rubbet fram och tillbaka utan manuella ingrepp och krusiduller. Jag tror väl iofs att Cubase fortfarande är bäst för mig på det sätt jag jobbar just nu, men att bygga låtar mha samplingar är ju rena barnleken i Ableton (fast inte barnlek i dålig form a la eJay 😉). Och då har vi inte ens kommit in på själva Live-funktionaliteten. 🙂

Och så fick jag (på begäran) "personlig rådgivning" gällande uppfräschning av min hemmastudio som slutade i att jag ska köpa 1 st M-Audio Firewire 1814 (6395:-), 1 par Phonic P8 monitorer (3995:-) och 1 st TSM MT87 kondensatormik (795:-). Totalt 11185 kr. 😄

Jamen, vilket tur att du är högavlönad. Det blir en fin julklapp till dig och frun... 😆

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, vilket tur att du är högavlönad. Det blir en fin julklapp till dig och frun... 😉

//Nemo

Jag funderar faktiskt på att köpa en till dator till henne i julklapp. En ny och bättre så jag har fler MOHAA-möjliga burkar i LANet här hemma. 😆

Ok, hon behöööver faktiskt en ny dator för eget bruk oxå.. jag får väl klistra små kärleksnotiser på den, bädda in den i ett fång rosor och leverera den tillsammans med en lyxig frukost på sängen för att det ska bli lite mer romantiskt över det hela... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det hela verkade lite väl sponsrat av luthman.

Var väl i stort sett bara deras egna produkter de rekommenderade och hade utbildning på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det hela verkade lite väl sponsrat av luthman.

Var väl i stort sett bara deras egna produkter de rekommenderade och hade utbildning på.

Så överraskande! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske beror på att Luthman står bakom det tillsammans med Orca

Jag noterade det...

Tror dock inte att jag skulle betala för en utbildning där utbildaren enbart rekommenderar produkter ur en specifik generalagents sortiment.

...utbildning?, betald reklam snarare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det hela verkade lite väl sponsrat av luthman.

Var väl i stort sett bara deras egna produkter de rekommenderade och hade utbildning på.

Visst var det det. Men det spelar ju ingen roll, tycker jag. Det blir inte mindre intressant att lära sig om deras produkter för det. Man får bara ha i åtanke att de är partiska med syfte att sälja. :rolleyes: Men så är det ju med alla evangemang som inte kostar. Man stå ut med lite säljsnack från sponsorerna, alternativt får man välja evanemang som kostar. That's life.

Det är bara Microsoft som kan ta betalt för sitt säljsnack. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det hela verkade lite väl sponsrat av luthman.

Var väl i stort sett bara deras egna produkter de rekommenderade och hade utbildning på.

Visst var det det. Men det spelar ju ingen roll, tycker jag. Det blir inte mindre intressant att lära sig om deras produkter för det. Man får bara ha i åtanke att de är partiska med syfte att sälja. 😆 Men så är det ju med alla evangemang som inte kostar. Man stå ut med lite säljsnack från sponsorerna, alternativt får man välja evanemang som kostar. That's life.

Det är bara Microsoft som kan ta betalt för sitt säljsnack. 🙂

Men de tar ju betalt!

De har någon slags workshop som är gratis där de släpper in allmänheten och där får man väl säga att det är helt ok att man gör reklam...

Det som är surt är att de även anordnar endagarskurser för över 1500 spänn där de enbart rekommenderar luthmans produkter.....

Som att ta studielån för att läsa religion och sedan bara få läsa om hinduismen...eller nä....kanske inte så illa 😛

Men surt är det 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...