palbin Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 (redigerat) Hej! Undrar om bra hörlurar, dels ett par för att spela digitaltrummor i (hemma) och dels ett par för diverse inspeningsbehov i hemstudio (på mitt sommarställe). Digitaltrummorna är fina (TD-20) så jag vill inte hörlurarna skall vara "svagaste länken", men det är ju bra om de inte kostar hur mycket som helst förstås! Tackar på förhand! Redigerat 31 oktober 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik
Violiner Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Hej! Undrar om bra hörlurar, dels ett par för att spela digitaltrummor i (hemma) och dels ett par för diverse inspeningsbehov i hemstudio (på mitt sommarställe). Digitaltrummorna är fina (TD-20) så jag vill inte hörlurarna skall vara "svagaste länken", men det är ju bra om de inte kostar hur mycket som helst förstås! Tackar på förhand! Klicka på denna länk: Hörlurar
berra_- Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Jag kan bara rekommendera dom jag har, Ultrasone Proline 2500. Visst dom är dyra.. Men nu när jag har dom har jag blivit för bortskämd för att rekommendera något annat 😆
Daniel H Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Jag har AKG K271 Studio. De fick väldigt bra betyg av studio senast de testade hörlurar. Och jag är väldigt nöjd. De kostar 1495;-.
berra_- Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Dom har även ett nytt hörlurstest på G. Slutna tror jag bestämt dessutom.
Mardor Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Jag har AKG K271 Studio. De fick väldigt bra betyg av studio senast de testade hörlurar. Och jag är väldigt nöjd. De kostar 1495;-. Jag kan bara hålla med, bra och i mitt tycke prisvärda lurar. /Emil
Claes Holmerup Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Jag kan bara rekommendera dom jag har, Ultrasone Proline 2500. Visst dom är dyra.. Men nu när jag har dom har jag blivit för bortskämd för att rekommendera något annat 😳 Proline 2500 är de bästa lurar man kan hitta till rimliga pengar, enligt min mening. 😳 Behöver man ha slutna (till sånginspelning etc), så den den ett syskon som heter Proline 750, som också är kanonbra. 😳
palbin Postat 28 september 2007 Trådstartare Postat 28 september 2007 (redigerat) Vad tror ni om Senheiser HD600 till digitaltrummorna? Jag skall ju ha någon slags musik i lurarna också och banka till (mest för övning och skojs skull), och det verkar som de har bra reviewer! Jag behöver ett par bra slutna lurar också, men det verkar inte som Proline 750 får entydigt bra betyg, en del verkar mena det saknas lite "mitt" i dem! Mvh. Redigerat 28 september 2007 av palbin
Emil Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Jag gillar Beyerdynamics lurar, sitter bra som fan och är tydliga över hela registret utan att trötta ut en. DT770 är ett par bra slutna lurar, vill du ha öppna kan du kolla in DT990.
palbin Postat 30 september 2007 Trådstartare Postat 30 september 2007 (redigerat) Jag har kollat in marknaden lite och funnit att Sony MDR SA-5000 eller möjligen Sennheiser HD-650 skall vara ett par riktigt bra öppna lurar, och Audio-Technica ATH-W1000 ett par bra slutna, alla för ett pris av omkring $400. Aer det någon som har erfarenhet av dessa grejer? Redigerat 30 september 2007 av palbin
Violiner Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Jag har kollat in karknaden lite och funnit att Sony MDR SA-5000 eller möjligen Sennheiser HD-650 skall vara ett par riktigt bra öppna lurar, och Audio-Technica ATH-W1000 ett par bra slutna, alla för ett pris av omkring $400. Aer det någon som har erfarenhet av dessa grejer? Jag anser att Sennheiser HD650 är de bästa öppna du kan köpa i en någorlunda rimlig prisklass. Och jag lever som jag lär och använder dem själv... 😲 När det gäller slutna lurar så använder jag Sennheiser HD280 pro (medhörning) p g a deras utomordentliga dämpning.
palbin Postat 30 september 2007 Trådstartare Postat 30 september 2007 Jag har kollat in karknaden lite och funnit att Sony MDR SA-5000 eller möjligen Sennheiser HD-650 skall vara ett par riktigt bra öppna lurar, och Audio-Technica ATH-W1000 ett par bra slutna, alla för ett pris av omkring $400. Aer det någon som har erfarenhet av dessa grejer? Jag anser att Sennheiser HD650 är de bästa öppna du kan köpa i en någorlunda rimlig prisklass. Och jag lever som jag lär och använder dem själv... 😉 När det gäller slutna lurar så använder jag Sennheiser HD280 pro (medhörning) p g a deras utomordentliga dämpning.
palbin Postat 30 september 2007 Trådstartare Postat 30 september 2007 (redigerat) Det får nog bli ett par Sennheiser 650 som öppna lurar - bla. skall de tydligen ha bra bas vilket ju måste vara bra då man skall spela digital- trummor i dem! (Tack!) VB slutna lurar har du rätt i att Audio-Technica ATH-W1000 nog har lite liten dämpning (10 db) - om det var det du underförstått menade - så jag får hitta något annat. Men några Sennheiser 280 Pro lär det inte bli eftersom det verkar vara lite ett budgetalternativ (see tex. http://www.headphonereviews.org/recommendations.php ) och jag inte har några dylika limiteringar. Redigerat 30 september 2007 av palbin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.