wellhung (oregistrerad) Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Är det någon som vet någon musikaffär i new york, gärna i manhattan, som är stor och har ett brett utbud av elgitarrer? Gärna hela namnet och lite var den ligger. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Det finns ett par affarer uppe pa 38th street. Om man gar upp fran time square/broadway sa ligger dom pa hoger sida(westside). Tror det ar Ash music eller nagot sant, minns inte riktigt. Sen finns Guitar Center nere pa 14th street. Det ar ratt langt fran Time Square dock men vart att aka. Den har nog storst utbud. Minns att jag testade en Martin gitarr for 700 dollar som var underbar.. onskar att jag hade kopt den. Sa billigt! Ska du ta hem gitarren sa kom ihag att ha ett hardcase for man far inte ta med in i kabinen langre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Det finns ett par affarer uppe pa 38th street. Om man gar upp fran time square/broadway sa ligger dom pa hoger sida(westside). Tror det ar Ash music eller nagot sant, minns inte riktigt. Sam Ash är en stor kedja i USA som har tre butiker på 48:e gatan, West, varav en gitarrbutik. Mycket gitarrer där, el och akustiskt. Kolla in dem på nätet: http://www.samashmusic.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 (redigerat) En affär som är värd ett besök är Matt Umanov guitars som ligger på Bleeker street i Greenwich Village. http://www.umanovguitars.com/ Redigerat 2 september 2007 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Starsailor Postat 20 september 2007 Dela Postat 20 september 2007 Du ska givetvis gå till Ludlow guitars på Ludlow st. De stora jättarna är inte alltid så kunniga eller trevliga. Det är min erfarenhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PChild (oregistrerad) Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 Jag skall till New York i helgen och funderar på att köpa en akustisk stålsträngad gitarr nu när dollarn är låg. Någon som känner till om priserna är bra i NY och som kan tipsa om en bra gitarraffär. Min budget ligger på 4- 5 000 SEK. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 (redigerat) Hej! Jag har inga egna tips på butiker, det finns andra som har bättre koll på det. Däremot vet jag att profilen "musik" här på forumet har mycket positivt att säga om Yamaha FG750S. Se hans tråd och minirecension i denna tråd. EDIT: Se även följande trådar för affärer: * musikaffär i new york * Red House Painters inlägg i tråden Gibson Elgitarr: Standard eller Classic? Redigerat 16 oktober 2007 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ptr Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 (redigerat) Hej, Mandolin Bros* är världens näst bästa gitarraffär, tyvärr har dom kanske inget direkt stort sortiment i budgetklassen, men är man det minsta intresserad av akustiska gitarrer och är i New York är resan ut till Staten Island verkligen värt besväret, dessutom är det en jäkligt kul utflyckt att ta sig av Madhattan! 🙂😳😆 (Jag har handlat av dom flera gånger och innehavarna är hur trevliga som helst!) Skall du köpa en budgetgitarr (instrument under 10KKr) så kan du lika gärna göra det i sverige och då gäller garantin om något skulle hända, det kan man inte vara helt säker på om man köper i USA! /ptr *Världens bästa gitarraaffär är givetvis George Gruhn Guitars i Nashville, Tn! 😉 Redigerat 16 oktober 2007 av ptr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PChild (oregistrerad) Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 (redigerat) Det blev en Guild GAD 40 CEN från Manny´s på 42 st. Trots att man torskar på garantier m.m. så är priset så pass mycket bättre att jag även i denna prisklass tycker att man gör bra köp i US. 4 600 kr för gitarr + case (714 dollar ink. skatt) mot ca 8 700 på musikbörsen enligt deras hemsida! Redigerat 24 oktober 2007 av PChild Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Hej! Har du varit där nu? Vad blev tull- och momskostnaderna? Ännu har ju inte förslaget om höjda gränser (till cirka 4600 SEK) genomförts. 🙂 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PChild (oregistrerad) Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Jag smet genom tullen med en bra historia på lager om att jag hade haft med mig guran till US. Inte en tullare så långt ögat såg. Så den enda moms jag betalade var den i NY State på 8 %. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Multiband Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Stort Grattis! Sådär skulle jag också vilja göra, synd att man inte har vägarna förbi ibland 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
devetdu Postat 16 december 2007 Dela Postat 16 december 2007 (redigerat) Jag skall till New York i helgen och funderar på att köpa en akustisk stålsträngad gitarr nu när dollarn är låg. Någon som känner till om priserna är bra i NY och som kan tipsa om en bra gitarraffär. Min budget ligger på 4- 5 000 SEK. det finns en grym vid union square. var där förra veckan. monstermånga guror. kommer dock ej ihåg vad den hette hehe kan vara bra till någon som åker dit eftersom du antagligen redan kommit hem Redigerat 16 december 2007 av devetdu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Discokid Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 (redigerat) Hejsan. Skall åka till New York i slutet av April och tänkte där köpa en gitarr. Någon som har bra tips på butiker på manhattan? vore tacksam för svar. Redigerat 18 mars 2008 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris900 Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Hejsan. Skall åka till New York i slutet av April och tänkte där köpa en gitarr. Någon som har bra tips på butiker på manhattan? vore tacksam för svar. På 48th Street /Broadway ligger både Sam Ash och Manny's. Trevliga butiker. /Chris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berggrund Postat 18 mars 2008 Dela Postat 18 mars 2008 Den bästa och största butiken på manhattan är Guitar Center, har för mig att den ligger på södra halvan av manhattan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 18 mars 2008 Dela Postat 18 mars 2008 Slår samman med tidigare tråd. Se även Musikaffär i San Francisco?, Eller stor kedja i USA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
simonlofving Postat 27 mars 2008 Dela Postat 27 mars 2008 (redigerat) Tjena! syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite . min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ?? mvh simon Redigerat 28 mars 2008 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Directsound Postat 27 mars 2008 Dela Postat 27 mars 2008 (redigerat) Tjena! syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite . min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ?? mvh simon Hej Guitarcenter och samash är stora kedjor som finns representerade i New York. Kolla in de exakta adresserna på guitarcenter.com och samash.com. MVH Staffan Redigerat 27 mars 2008 av Directsound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
simonlofving Postat 28 mars 2008 Dela Postat 28 mars 2008 Tjena! syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite . min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ?? mvh simon Hej Guitarcenter och samash är stora kedjor som finns representerade i New York. Kolla in de exakta adresserna på guitarcenter.com och samash.com. MVH Staffan Man tackar ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
simonlofving Postat 5 april 2008 Dela Postat 5 april 2008 Tjena! syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite . min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ?? mvh simon Hej Guitarcenter och samash är stora kedjor som finns representerade i New York. Kolla in de exakta adresserna på guitarcenter.com och samash.com. MVH Staffan Hur är det med flygtransporten, när man väl har hämtat guran , har hört att det kan vara lite problematiskt. Vill ju inte sätta syrran i nån knipa 😄 Kan man få dem att lägga undan gitarren innan ,så det bara är att hämta ut den? mvh simon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.