Exil Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 (redigerat) Jag sitter här med ett Mbox 2 Pro och PTLE 7.3.1 på min mac. Jag har dock mest använt Logic på sistonde så jag har inte öppnat PTLE på några månader. Men nu tyckte jag det var dags, och jag öppnade upp en mix jag arbetat med tidigare. Men varje gång jag trycker på play får jag detta felmeddelande: "The audio device buffer underflowed. If this occurs frequently, try decreasing the "H/W Buffer Size" in the Playback Engine panel or remow other devices from the aduio firewire bus. (-6085)" Jag har testat att sänka buffersizen men det blir ingen skillnad. Jag har även testat att öppna ett helt nytt projekt med ett tomt spår, men även då får jag samma felmeddelande. Jag har heller inget inkopplat i min firewirebus på ljudkortet. Mycket lustigt problem. Jag har använt PTLE tidigare och det har funkat bra. Värt att nämna är att ljudkortet rullar på bra i Logic, Cubase och till vanlig musikuppspelning. Jag har inte testat att öppna PTLE på några månader så jag kan inte härleda problemet till någon nyinstallation av någon uppdatering eller så. Redigerat 20 juli 2007 av Exil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 Testa att ta hem senaste uppdateringen av PT. Senaste vad jag vet är Ics3. Kan lösa problemet om du har tur. Är ju värt att försöka iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 Kom på en sak till. Med ditt felmeddelande så tycker jag det låter som att strömmen från din audiodisk inte kan läsas tillräckligt snabbt av PT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 20 juli 2007 Trådstartare Dela Postat 20 juli 2007 En liten uppdatering sen rullade allt igen. Tänka sig vad en sån liten sak kan fixa till problem 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 En liten uppdatering sen rullade allt igen. Tänka sig vad en sån liten sak kan fixa till problem 🙂 Skönt det löste sig 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.