Impey Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 ALESIS M1ACTIVE och Fostex PM-1. ligger i samma prisklass och det är min prisklass 🙂 Jag gör ju mest hip-hop och soul musik men även lite jazz i mellan åt. Nu undrar jag vilka ni tror passar bäst och varför? vad är skillnaden på dom? Om ni äger dom själva vad är ni nöjda medn och inte nöjda med?
Impey Postat 2 september 2004 Trådstartare Postat 2 september 2004 har tittat tillbaka men ser inget speciellt om just dessa två. Skulle vilja veta lite om basen osv.
jonasekman Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Äger ett par Alesis M1 Active och är mycket nöjd. Har även för mig att jag jämförde dem med PM-1 i affären och det kändes inte som ett svårt val.
Impey Postat 3 september 2004 Trådstartare Postat 3 september 2004 Äger ett par Alesis M1 Active och är mycket nöjd. Har även för mig att jag jämförde dem med PM-1 i affären och det kändes inte som ett svårt val. varför var det ett lätt val? vad var skillnaden?
dbd Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 Det är ingen skillnad alls, förutom lite i utseendet 😕 De är nämligen byggda i samma fabrik, med samma komponenter. Har testlyssnat dem sida vid sida, men valde Fostex PM-1 pga priset. Basen är helt ok, men den blir ju aldrig fantastisk i ett par 6.5" element. För de lägre frekvenserna behövs en subwoofer.
dbd Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 https://www.studio.se/index.php?showtopic=1833&hl=pm-1 Här har du förresten.
Impey Postat 3 september 2004 Trådstartare Postat 3 september 2004 (redigerat) Det är ingen skillnad alls, förutom lite i utseendet 😕 De är nämligen byggda i samma fabrik, med samma komponenter. Har testlyssnat dem sida vid sida, men valde Fostex PM-1 pga priset.Basen är helt ok, men den blir ju aldrig fantastisk i ett par 6.5" element. För de lägre frekvenserna behövs en subwoofer. de kostar ju lika mycket nu, och vad är skillnaden på utseendet? storleken? du menar att det inte är någon skillnad på dom?. Redigerat 4 september 2004 av Impey
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.