Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Undrar hur jag enklast för över nya patcher till Virus TI. Har hittat några från bla access siten som jag skulle vilja testa!!! Kör över dom via midi misstänker jag, men hur exakt!?

Annons
Postat

Send dom via ditt Sequencer program 🙂

Annars har jag en så kallad Patch loaded för min Virus C, vet dock inte om den funkar för TI men värt att testa 🙂

den är gratis och kan skicka den via MSN om du vill?

Postat
Send dom via ditt Sequencer program 🙂

Annars har jag en så kallad Patch loaded för min Virus C, vet dock inte om den funkar för TI men värt att testa 🙁

den är gratis och kan skicka den via MSN om du vill?

Perfa!!! testar gärna!!! Jag har mailat dig!!!

Postat

Oj jag hade visst en gammal mailadress, har ändra nu!

Annars adda mig på msn

Andreas@teskidesign.com

min mail är contact@soundborn.com

r206 (oregistrerad)
Postat

Jag brukar använda MIDI-OX för att föra över patchar/os till syntar. Kostar gratis.

Men när det gäller virus TI borde inte det enklaste vara att använda sig av TI mjukvaran?

Postat
Jag brukar använda MIDI-OX för att föra över patchar/os till syntar. Kostar gratis.

Men när det gäller virus TI borde inte det enklaste vara att använda sig av TI mjukvaran?

Virus Control då?

r206 (oregistrerad)
Postat

Ja precis. Ska bara vara att lägga filerna du laddade ner från access i den katalog där virus control sparar sin presets sen kan du ladda över de den vägen.

Postat
Tack för samtliga tips, jag ska göra ett försök. Sounddiver då? Funkar det?

Har ingen erfarenhet av nån virussynth, men det vore lite konstigt om inte Sounddiver skulle funka.

Men det känns väl lite som att gå över ån efter vatten om den där VSTi-funktionen finns...?

Postat
Tack för samtliga tips, jag ska göra ett försök. Sounddiver då? Funkar det?

Har ingen erfarenhet av nån virussynth, men det vore lite konstigt om inte Sounddiver skulle funka.

Men det känns väl lite som att gå över ån efter vatten om den där VSTi-funktionen finns...?

....ja det stämmer ju 🥰 Varför krångla till det? Har tyvärr inte hunnit testa, alltid något som kommer i vägen 🥰

Postat
Hmm, Funkar det till virus-A också? Mitt sound driver program hittar tyvärr inte virusen. :/

Det ska funka till Virus A också!

Adda mig på MSN så kan jag skicka över det till dig Nexus 😛

Postat
Ja precis. Ska bara vara att lägga filerna du laddade ner från access i den katalog där virus control sparar sin presets sen kan du ladda över de den vägen.

Tack tack tack!!!!! Funkade aldeles förträffligt! Behöver inte (om man inte vill) fylla rambankerna i synthen me patcher, spara dom i datorn KANOOON!!!! Plötsligt hade jag 1000-1500 nya patcher på en halv minut 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.