flintan Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Fick Melodyne Uno (begränsad version) med ProTools LE. Går det överhuvudtaget att göra något annat med programmet än att ändra tonhöjd i fasta lägen? Det jag vill göra är att ändra frasering/tonernas längd. När jag drar i början eller slutet av en ton så påverkas närliggande ton också. Jag vill kunna ändra tonerna separat. Alltså antingen "klippa av svansen" eller att flera toner får klinga parallellt. Om det inte går så klipper jag i ProTools istället, är ju nästan lika smidigt. Tänkte att när jag ändå har Melodyne Uno så skulle det vara bra om det gick att använda till något.. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Jag tycker det är bökigt att ändra på längden i Melodyne. Det är både lättare och mer hanterbart att sköta det i en vanlig ljudeditor om man vill gå in och klippa klistra mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.