Henke Postat 3 augusti 2004 Postat 3 augusti 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Hammagrella ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber GENRE: Piratpop LÅTLÄNGD: 2:11 KOMPOSITÖR: maxmaxmax & Henke PRODUCENT: maxmaxmax & Henke EV. MEDVERKANDE: maxmaxmax & Henke INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,01 MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Eller klistra in: Your browser does not support the HTML5 audio tag [Edit: Länkarna uppdaterade till senaste mixen] Hammagrella! Vi har alltid sett dig som skeppskatt på vår piratskuta! Här kommer en hommage till dig... ----------------------------------------------------------------- Hammagrella, oh i really love your hat Wont you be our little loyal little shipscat Look! - there is a rat Attack! - Good little cat! If we would survive without you, i dont really know Youre my little favourite among my pirate crew! If your fur needs a comb I can be the man around If youre running out of milk I can go and get some more I will lay out my net From the side of the ship If i get lucky you will have it of course Hammagrella... Theres not much room on my ship But a little cat could fit Chasing rats on the deck Hope it cover milk expenses Oh no! Dont you give those eyes Ive been feeding you twice already tonight! Allright, i give up. Cause youre my favourite cat Ill sell my captain hat to buy another plate of salmon! Redigerat 29 augusti 2004 av Henke
Swell Postat 3 augusti 2004 Postat 3 augusti 2004 (redigerat) Härlig jamkänsla över inspelningen! Polarna träffas jammar på en idé - slänger ihop en text. Back to basic - vilket jag tycker är bra! Ett tag var det populärt att som sista onumrerad låt på cd-skivan lägga till en galen jam med musikerna. Den brukar dyka upp någon minut efter sista låten klingat ut och man tror att skivan är färdigspelad. Jämnare nivåer mellan instrumenten och sången hade varit bra. Ni verkar ha använt endast ett delay som effekt. Dock ett långt sådant. Vet inte riktigt om jag tycker om det. Men det sätter definitivt karaktär på låten. Undrar om Hammagrella rodnar nu? 😠 /Swell Redigerat 4 augusti 2004 av Swell
Henke Postat 4 augusti 2004 Trådstartare Postat 4 augusti 2004 (redigerat) Nu har jag fixat nivåerna litegrann... Fortfarande samma adress: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 20 september 2004 av Henke
Rix Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 (redigerat) Riktigt cool låt. Får riktigt härliga brittiska 60-talsvibbar, vilket gör mig harmonisk! 😆 Redigerat 4 augusti 2004 av Rix
hackeman Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Behold Beatles! 😳 Härligt 60-tals stuk! Störigt delay i vänstran dock.
hammagrella Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Hoho! Kan man göra annat än att älska detta? Lite Small Faces feeling här och där, vilket inte är fy skam. Djupt rörd....
Bengan (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Schysst pop....en schwungande trummis som misshandlar hi-hat hej vilt bara så är jag nöjd...
Andreas L Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Ja, det är helt enkelt så jäkla skön musik... Så gammalt, men ändå nytt och ändå känns det helt genuint! Vet inte om det finns andra grupper som låter såhär idag?! 🙂
Lundin Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 😆 ..sounds sooo very british... något brusig inspelning, men den var rolig att lyssna på.. ska det inte vara några trummor? en slamrig ringo vore klockers på det här...
Henke Postat 6 augusti 2004 Trådstartare Postat 6 augusti 2004 (redigerat) Hehe, ja det finns nog en hel del att ta itu med på den här inspelningen... Delayet på sången är ju helt uppåt väggarna galet! Gjorde en 2-minuters turbo-mix av låten för jag ville gå och lägga mig så jag glömde förmodligen lyssna på hur det lät innan jag ansåg den som färdigmixad... 😄 En slamrig Ringo hade ju, som sagt, inte suttit fel! 😄 (EDIT: stavfel) Redigerat 6 augusti 2004 av Henke
insolitus Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Tja, det var ju också en vinkling av det här forumet... 😆 Håller med vad som redan har sagts... Skön låt alltså! Fast om man ska förstöra 😆 stämningen och ge nån kritik så tycker jag nog att det där delayet behöver pannas om lite grann...(som du iofs skrev Henke) Men härligt!!!
Henke Postat 29 augusti 2004 Trådstartare Postat 29 augusti 2004 Senaste reviderade upplagan hittar ni här: Your browser does not support the HTML5 audio tag (Klistra in adressen i webläsaren eller högerklicka och välj "Spara som...") Tror och hoppas att de flesta bristerna i den tidigare mixen nu har korrigerats...
Linus Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Den här katten jagar bort alla råttor från skeppet... 😄 Är det där månne Hammagrella? ...med den här låten i mitt bakhuvud... Look! - there is a ratAttack! - Good little cat! 😱
Eternal Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Får väl vara lite motvalls käring här. Alltså jag tycker inte detta var så himla bra. Låten ger mig ingenting. Det är inte dåligt men det passar inte mig helt enkelt. Smaken är som baken... Delad eller vad det heter.
Pusa Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 (redigerat) Gillar 60-talet som bekant för vissa.. 🙂 Det jag tycker är för "modernt" för soundet i sig är att gitarren gärna hade fått vara en smått skitig (men ren) elgitarr istället för en akustik... låten är skön som satan, fast saknas ju trummor såklart!! Redigerat 26 oktober 2005 av Pusa
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Får väl vara lite motvalls käring här. Alltså jag tycker inte detta var så himla bra. Låten ger mig ingenting. Det är inte dåligt men det passar inte mig helt enkelt. Finns inget som värmer som en motorsåg 😄 Nej, det är inte bra för fem spänn, och det handlar det inte om. Nyckelordet var skaparglädje, Bubba!
Nad Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 (redigerat) Alltså man vill ju inte bara komma med beröm här på forumet, men på sistone har det varit så mycket bra grejor att jag KAN BARA INTE LÅTA BLI! Med tanke på den medvetet enkla inspelningstekniken och de få tagningarna, så är det bara att gratulera. Ni levererar ett stycke charmtroll som är både knasig och cool. Någon refererade till Beatles, och visst - jag erkänner - det var det första jag tänkte på, men så mycket annat med. Någon som minns "Lovin´Spoonful"? Vilket band.... Redigerat 27 oktober 2005 av Nad Sylvan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.