Jump to content
Annons

Bra ljudkort?


illWill

Recommended Posts

Hej!

Jag ska köpa ett nytt ljudkort tänkte jag och jag kommer jobba mycket med Midiklaviatur, Gigastudio, AKAI, Cubase, hårddiskinspelningar, VSTi o VST plugins osv...

Vilket ljudkort i prisklassen 2-4000 är bäst då?

Nu är jag inte så hemma i tekniska termer och sådant men jag skulle också vilja ha ett ljudkort där man kan höra effekterna (VST DX osv) live när man spelar och har de på den kanalen, eller live när man pratar/sjunger... Kräver detta ett ljudkort med stöd för sådant? Vilket ljudkort ska jag köpa? Jag vet att M-Audio är heta men vilket kort ska jag ha??

Tacksam för vägledning! ;D

William

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Men vafan?

En "vilket är det bästa ljudkortet"-tråd till och jag börjar rekommendera Soundblaster Live till alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Delta är pålitliga kort och har helt okej ASIO-drivrutiner som lirar finfint i Cubase. Däremot vet jag inte om dess drivrutiner för Gigastudio är stabila. Vad heter dom... GSIF va..? Hur som helst: Det kan vara läge att kolla vad som rekommenderas för GS om det är ditt primära program.

Ett ljudkort i den prisklassen ska normalt inte ha några problem med effekter "live", men inte hur många som helst och dessutom hänger en hel del på din dator i övrigt. Det finns fler alternativ. Echo, E-MU och ESI är några exempel. Sök lite på forumet. Som Nattvaktaren påpekar har frågan en tendens att dyka upp varannan dag ungefär. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...