Soxic Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Ja spelmässigt så låter det helt ok!..men tycker att sången känns lite upprabblad, men det är ju också en smaksak förståss....dock är det ju rätt viktigt med känsla och uttryck.. Lycka till med låten.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 7 november 2006 Trådstartare Dela Postat 7 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 (redigerat) Om det är punk måste vara lite mera mera förbannad inte indignerad. inte i skallen men i hjärtat. Men du är på rttr väg. Lead gittaren lever sitt eget lv. Sången kanske skulle sitta mera i mixen .. Lite sktiagre tony Redigerat 7 november 2006 av ynot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 7 november 2006 Trådstartare Dela Postat 7 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bodyslam Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 din sång låter lite som green day-sångaren, och det är ju bra! vet inte riktigt vad jag tycker om det här, gillar gitarrljudet en del, bra tryck. trummorna blir lite enformiga av någon anledning och tycker gitarrslingan som du lägger in efter refrängen (eller när det nu är) hade jag nog spelat som en oktavslinga (alltså att du kör samma grej fast på två oktaver...ehm). i övrigt en okej låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Läs detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Den här låten låter väldigt mycket som ett gammalt birdnest band som heter guineapigs! möjligtvis hört dem? Tycker det är kul att höra lite punkmusik!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Äntligen en kommentar, tack! Vad menar du med upprabblad? Tjenare igen... 🙁 Det jag menar med upprabblad är att det saknas luft och uttryck..lite som om du läst texten mer än att sjunga den..dock har du en fin färgklang så det är inget fel på din röst inte! Däremot kunde du jobbat lite mer på uttrycket..och känslan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 12 november 2006 Trådstartare Dela Postat 12 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 12 november 2006 Trådstartare Dela Postat 12 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Då så. Nu har jag äntligen gjort klart min demoplatta. Första "singeln" heter "Medal of Sorrow" och är ett ställningstagande mot krig. Hoppas ni tycker det låter okej. Your browser does not support the HTML5 audio tag Tror att om du lyfte upp sångmelodin ett par tonsteg så skulle det bli lättare att låta lite rock i sången.... Efterlyser bättre intonering på sången! Annars är produktionen i övrigt helt ok... Men låtmaterialet och sången är helt enkelt tillräckligt intressant för att det ska fall mig i smaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 öka diskanten på sången så att den låter mer naturlig eller minska lite i 300-700Hz området. Minska sången med 1-2 dB dessutom. Testa och se om det gör skillnad. MvH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 13 november 2006 Trådstartare Dela Postat 13 november 2006 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.