toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 LÅTNAMN: Swing it ARTIST/GRUPP: Toiletbrush GENRE: ? LÅTLÄNGD: 2 min KOMPOSITÖR: Toiletbrush PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: Du kanske INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,6 mb STATUS: Hyffsat färdig mix Har gjort ett, för mig i alla fall, lite annorlunda alster. tyck gärna till! swing_it.mp3
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Som ni kanske hör är det i nuläget en instrumental låt... jag efterlyser lite samarbete i den här tråden https://www.studio.se/index.php?showtopic=32726 hoppas det inte blir för rörigt!
Jarnis Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Hell yeah! Trevligt det här. En bra komposition. Och avigt utförd på ett skönt sätt. Lite mer botten i basen kanske? Försiktigare panorering av de akustiska gitarrerna? Lite postpunkigt reverbglitter?
Wernborg Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Superskönt arr. Ska bli kul att se vart det tar vägen. Avigt var ordet, sa Bull. Bas är underbar, och skönt trasig.
Bebopkeys Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Det enda som saknas är Joe Strummer som sjunger och lite coola licks och körer från Mick Jones 😉
Hellpig Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Det är ju ganska coolt på något sätt men ett lite fräckare arr skulle det kunna riktigt j-a kyligt. Tja, jag gillar det i alla fall... men saknar sång, det håller inte riktigt för att vara bara instrumentalt, tror jag.
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Jarnis Tack så mycket för kritiken, jag gilar basen, men giterrerna är helt panade nu, kanske lite väl mycket... Wernborg Tackar! jag tycker också det sk bli kul att se var det ska ta vägen!
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Bebopkeys hehe 😄 Hellpig jo, jag är nästan lite allergisk mot instrumentala låtar, men min tonsäkerhet är inte vad den borde vara 🙂 vår se om det blir något av det här
Pluffo Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Kul! Den här skulle absolut fungera med lite sång på och någon typ av solo. Se mitt svar i sammarbetstråden.
ynot Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 LÅTNAMN: Swing itARTIST/GRUPP: Toiletbrush GENRE: ? LÅTLÄNGD: 2 min KOMPOSITÖR: Toiletbrush PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: Du kanske INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,6 mb STATUS: Hyffsat färdig mix Har gjort ett, för mig i alla fall, lite annorlunda alster. tyck gärna till! har spelat in lie sång som avlsappäning efter jobbet ( se under)....svart hjärta... tog mig friheten o texa lite oxå. 😄 detta hamnar nog i kategorin helldre än bra sammanrdete_svar.mp3
Stensdotter Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 LÅTNAMN: Swing itARTIST/GRUPP: Toiletbrush GENRE: ? LÅTLÄNGD: 2 min KOMPOSITÖR: Toiletbrush PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: Du kanske INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,6 mb STATUS: Hyffsat färdig mix Har gjort ett, för mig i alla fall, lite annorlunda alster. tyck gärna till! har spelat in lie sång som avlsappäning efter jobbet ( se under)....svart hjärta... tog mig friheten o texa lite oxå. 😄 detta hamnar nog i kategorin helldre än bra Fasiken - coolt måste jag säga!!! Bra låt, den gjorde mig nyfiken från början och jag såg fram emot att höra sång på den. Och nu en första version med sång. Skitball röst!!! Jag tycker sångidén har potential, jag gillar touchen, det melodiska, men det var inte förrän vid 1.23 som jag verkligen hörde texten och att den var på svenska... En ny version igen med lite bättre mix ser jag verkligen fram emot. Vore kul att höra en Pluffo-version också, det är alltid intressant att se vart en låt kan ta vägen med olika tolkningar vid micken. Kul! Tack för lyssningen.
ynot Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 LÅTNAMN: Swing itARTIST/GRUPP: Toiletbrush GENRE: ? LÅTLÄNGD: 2 min KOMPOSITÖR: Toiletbrush PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: Du kanske INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,6 mb STATUS: Hyffsat färdig mix Har gjort ett, för mig i alla fall, lite annorlunda alster. tyck gärna till! har spelat in lie sång som avlsappäning efter jobbet ( se under)....svart hjärta... tog mig friheten o texa lite oxå. 😠 detta hamnar nog i kategorin helldre än bra Fasiken - coolt måste jag säga!!! Bra låt, den gjorde mig nyfiken från början och jag såg fram emot att höra sång på den. Och nu en första version med sång. Skitball röst!!! Jag tycker sångidén har potential, jag gillar touchen, det melodiska, men det var inte förrän vid 1.23 som jag verkligen hörde texten och att den var på svenska... En ny version igen med lite bättre mix ser jag verkligen fram emot. Vore kul att höra en Pluffo-version också, det är alltid intressant att se vart en låt kan ta vägen med olika tolkningar vid micken. Kul! Tack för lyssningen. kan ge sången några timmar cså hörs nog allt......... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.