Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Det var ju en jävla massa onödigt skit du kör.

Postat

Ptja, vad man ska slimma beror på om man kör nätverk på datorn (vilket du verkar göra) eller om operativsystemet ska strippas på allt vad nätverkstrafik, antivirus och brandväggar heter.

Postat

har i dagarna installerat dualboot..

så om någon kan lista en.. helt stabil tweakad sarvices.msc för ett windows som bara kör musik ( inga näyverk inget strul bara musik) så skulle jag uppskatta det =)

// B

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag har kört bantade servers med typ 5 servicer rulllande. Bra rullade det i brist på minne och annat. Musikprogrammen behöver inget av det skitet som körs i bakgrunden typ RPC och themes cryptography och allt annat skit.

Postat

Windows process library

En bra länk för att kolla vad en process gör och om man kan stänga av den. Jag har testat att stänga av alla processer som inte var systemkritiska efter deras beskrivningar och det verkade vara problemfritt. 🙂

Postat
Någon som har en ännu slimmad men fortfarande stabil config  var god å dela med er =)

SystemTray

M-Audio Control panel

M-Audio Delta

Det är allt!

WinME... 🙂

Postat

cewl cewl..

tycker det här faktiskt skulle kunna vara en sak för studio tidningen..

en säker lista .. som skall funka för alla fall..

eller kanske 2 olka.. listor beroende på =)

nåja..

hade

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.