Kalle i Kalmar Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Hej Det blev en lång tråd när nyheten om Cubase 4:an kom. Intresset är stort helt klart. Kan vi hålla ett öga på bästa pris för uppgraderingar till Cubase 4 och Cubase Studio 4 så vore det en god gärning. Listpriset borde kunna sänkas ca: 20%. Med vänlig hälsning Kalle i Kalmar och gubben. 🥰
RoBERT Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 jag tänker uppgradera hos 4Sound i Nybro.. (Nonnes Musik har bytt namn nu.) Jag får alltid bättre pris där om det är möjligt... Kan bero på att jag har jobbat där 😕 Undra om det inte är 4sound i göteborg som brukar ha sjukt bra priser på programvara..
Kalle i Kalmar Postat 9 oktober 2006 Trådstartare Postat 9 oktober 2006 Hej 4Sound Gtbg har inte anget något pris på uppgr. i övrigt följer dom Börsen med någon tias skillnad. med andra ord -5% på listpriset. Men det borde finnas större utrymme än 5%. Musikbörsen Uppgr. SX 3 till 4:an 1.895:- Uppgr. SL 3 till Studio 4 1.095:- JAM Uppgr. SX 3 till 4:an 1.895:- Uppgr. SL 3 till Studio 4 1.095:- Det kanske blir föränringar när uppgr. finns i butikerna. Med vänlig hälsning Kalle och gubben i Småland 😳😄
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2006 Postat 9 oktober 2006 20% rabatt på listpriset? 😆 Du tror tydligen att det är ganska våldsamma marginaler som handlarna rör sig med... 😳😄 Det är ju bara att maila och fråga. De flesta lägger nog upp listpriserna rakt av på hemsidan, precis som de två du nämner. Fick förresten reda på att leveransen av Cubase 4 hade blivit försenad från Tyskland - så det kommer inte ut till återförsäljarna i dag, som det var planerat... 😎
Kalle i Kalmar Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 Hej 😲😄 Jag tycker att det var ett snygg initiativ att sicka med tidningen en ”rabattcheck” på ca: 16% då Ezdrunmmer var på gång. Hur utfallet blev är väl Toontrack:s och Lutmans yrkeshemlighet. Men snyggt var det, annat kan man inte säga. Vist hadde det varit kul med en likande ”gest” av Steinberg och MI7. Dessutom tror jag att tidningen Studio inte skulle förlora på det heller. Om det är dyrt eller inte beror lite på var och ens förutsättningar. Men alla önskar nog att kunna köra utan piratkopior. Och tröskel skulle säkert sänkas lite till med en ”rabattcheck”. Med vänlig hälsning Kalle i Kalmar och hans pappa 😎😄
Claes Holmerup Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Man kan ju också gå in på sin favorithandlares hemsida och leta efter kul kampanjer... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.