Timecode (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 LÅTNAMN: My name is Fred!! ARTIST/GRUPP: Timecode och Yessongs GENRE: Pop LÅTLÄNGD: 2:54 KOMPOSITÖR: Timecode/Yessongs PRODUCENT: Timecode MEDVERKANDE: Pwayne: Ebow, gitarrsolo, kör INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 1,9 Mb STATUS: Vet inte... Låtlänk: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lustigt vad som kan komma ut ur en liter whiskey och påse öl en lördagskväll... 😉 Skall fortsätta festa eller lära oss mixa?? Tacksam för alla tänkbara synpunkter!
equality Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Inte faen skulle jag kunna spela så ens i nyktert tillstånd! Bra!
yessongs Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Bra mix. Kanske lagom klippt. MEN jag gillade den ännu mer när alla spår gick samtidigt -- fler instrument. Det representerade kvällens kaotiska inspelning bättre 😆 Den moderna musiklyssnaren är idag redo, villig, och kapabel att uppfatta fler än fyra (4) instrument samtidigt. Kanske tillochmed femton (15). You'll love it 😄
Timecode (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 måste nog jobba en del på ljudbilden, det står helt klart, men en kul låt e det 😛
pwayne Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Bra mix. Kanske lagom klippt. MEN jag gillade den ännu mer när alla spår gick samtidigt -- fler instrument. Det representerade kvällens kaotiska inspelning bättre 😏 Den moderna musiklyssnaren är idag redo, villig, och kapabel att uppfatta fler än fyra (4) instrument samtidigt. Kanske tillochmed femton (15). You'll love it 😆 Jag håller med Yessongs; det lät häftigare och vildare i lördags men frågan är om det LÄT bättre eller om det var VI som var bättre 😲😳😄 Skall väl till mitt försvar påpekas att gitarrsolot lades sådär sent då det är lättats att bara titta med ett öga 😉
Timecode (oregistrerad) Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 ja hur som helst, vi hadde himla kul i allafall, verkar inte som det är så många som reagerar, synd. hoppas vi kan få några komentarer i allafall 😆
stajo Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 känns kaotiskt men ändå strukturerat.. skönt med andra ord 😄 snyggt med övertonerna på gitarren i ref. får väl bli en whiskey ikväll då 🙂
MrPhil (oregistrerad) Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 (redigerat) Tacksam för alla tänkbara synpunkter! Oj vad svengelskt det är på sången... 😄 Men gitarrspelet gillar jag 🙂 Redigerat 6 oktober 2006 av MrPhil
yessongs Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Nu kom jag på vad jag saknar mest: din (timecodes) körsång på "refrängen" ("It's funny how they taste good"). Det lyfte en hel del.
Timecode (oregistrerad) Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 ska lägga på den när jag kommer hem, håller med att det blir lite tomt,svårt att få ihop det bara 🙂
hegobald Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Hmmm.... Är mer nyfiken på lördagsversionen (orginalet).. Det här låter inte wiskey inte.... Gillar inte det skumt dubbade sångsoundet... ebowen gillar jag däremot 🙂
yessongs Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Av någon anledning får jag för mig att ett antal personer är sugna på texten till den här låten. You want some more? Well, here's some more! Men visst vore det coolare med pwaynes ebow låten igenom? Och mer av timecodes körsång på refrängen. Mer av allt! Som det lät på fyllan 🙂 “MY NAME IS FRED” HE’S A FRIEND WITH MANY SLIPPERS HOW MANY SLIPPERS DOES A FRIEND NEED? MAYBE TWO OR MAYBE THREE I WONDER WHY HE HAS MORE THAN ME IF HE WOULD LEND THEM TO ME I WOULD PROBABLY CHEW THEM UP I’VE GOT FOOTWEAR ON MY MIND STILL A GOOD SLIPPER IS HARD TO FIND LOCKED IN THE CLOSET HE KEEPS THEM LOCKED IN THE CLOSET THEY ARE LOCKED IN THE CLOSET AND I CAN’T GET IN HE CALLS ME RUFUS BUT MY NAME IS FRED HE PETS MY BELLY AND HE RUBS MY HEAD HE DOESN’T KNOW ABOUT MY ONE DESIRE AN ENORMOUS GIANT SLIPPER-FIRE TO MUCH OF ANYTHING AINT GOOD ENOUGH HE DRINKS HIS CALVADOS ON THE ROCKS (I need them more than you) IT’S FUNNY HOW THEY TASTE GOOD (I need them all from you) IT’S FUNNY HOW THEY BREAK WHEN I PLAY WITH THEM Redigerat 25 oktober 2006 av yessongs
Timecode (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 ska se om jag kan slänga upp orginalet nu i helgen 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.