Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har bara hunnit lekt som hastigast med den men den känns mycket bra. Dock var den väldigt hungrig.

Jag har två uad-1 kort i min dator och en Neve Eq´n åt 10% av resurserna alltså 20% av ett kort.

Jag testade sedan SE varianten på EQ´n och den var inte alls hungrig och lät även den mycket bra. Jag har inte hunnit göra några jätte tester och har inte hunnit jämföra dom ordentligt men det skall göras.

Den kostade ju en hel del men eftersom jag fick ett mail fån UAD med en 50$ rabbattkod bara sådär utan vidare så slog jag till.

Är det någon annan som köpt pluggen och testat den mer? Vad tyckte ni? Såg att Neve compressorn släppt nu också. Men den får allt vänta.

Annons
Postat (redigerat)

Jag har inte köpt den. Funderar lite på det. Köpte precis härom dagen mitt tredje kort och fick en kupong på 100 dållars. Så det skulle sitta fint med en ny plug. Men som du säger så kom ju tidigt i morse deras kompressor från Neve. Men där blir jag lite lack. Jag tände ju till å ville ha den. MEN... en enda kompressor suger ur 70% på ett kort vid 44.1 khz 😛

Om nu UAD ska flasha med deras fetbra pluggar å skryta med det så får dom se till att hårdvaran matchar pluggarna. Antingen ett nytt kort eller höjja taket för licenser på 4 kort. Hade man kulor så skulle jag inte tveka at köpa ett magmachassi för 20 papp (😎 ) och slänga in 13 kort. MEN utan att behöva köpa nya licenser. Tycker dessutom att dom borde släppa kortet utan pluggar för typ 3 papp eller så. Men jag får se, jag har hört kompressorn på demosidan och den låter riktigt riktigt bra. men det gör ju deras Neve eq's oxå.

Men nästa löning så slår jag till på nåt av dom. 😄

Demon finns här: http://websrvr82il.audiovideoweb.com/ca25w...9-Drum_Buss.wmv

Är det Vinnie Colaiuta som svänger till det månne? 😄

Redigerat av KillwithSkill

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.