Linus Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Idag presenterar Propellerhead Reason Pianos. Denna refill består av samplad Steinway D-flygel, Yamaha C7-flygel och Steinway K-piano. Du får inte bara multisamplingar (alla tangenter i olika anslagsnivåer), utan även hypersamplat. Alla mikrofonerna finns på separata spår, och du kan krana till ditt eget pianosound! 😎 Vad vill du ha? Lite närmik och mycket ambiens? Kanske R122-bandmiken sitter bra i mixen utan EQ-vridande? Eller A/B-paret med Neumann M269? Vill du höra mer eller mindre av hammarens resonans? Jag har själv lirat med Reason Pianos i två månader ungefär och kan intyga att det låter kanon, både solopiano och i ett fullt komp. Mer info hos Propellerhead såklart... Redigerat 1 augusti 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 Schysst. Fina promovideor har de också som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Äntligen! Det här har jag efterlyst länge! Jag kommer antagligen inte kunna hålla fingrarna i styr när det här släpps. Redigerat 1 augusti 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Kan ju bara säga att man blir ruskigt sugen när man själv är pianist i grund och botten. Men jag har inte Reason tyvärr, så det lär bli ett rätt dyrt paket om jag ska skaffa både reason och reason pianos. Men jag ska tänka på det hehe. Visst var det en fin video men man kan ju inte låta bli att garva ltie åt "skådespelarna" Edit: Kom och tänka på en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna? Redigerat 1 augusti 2006 av Exil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Propellerhead IS THE FUTURE! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 Kom och tänka på en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna? Ivory är ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. Ett vackert soloinstrument, och mot softa stråkpads eller samplad symfoniorkester. Men när du sitter med din svängiga R&B-låt och vill jamma ett funkigt pianoriff... så är det fel recept att stoppa in soundet av en flygel, uppmickad och kranat för klassisk musik i en konserthall i Berlin. Hur man än försöker modulera pianosoundet med ännu mer eq och mer reverb låter det stifft... Det är här som Reason Pianos skiljer sig från alla pianopluggar och multi-gigabyte-bibliotek. Eftersom man har tillgång till alla mikrofoner på separata kanaler kan man själv skapa sitt sound. 😆 Jag kan få samma Yamaha C7 att låta som en jazzpianobar med mycket rum, och i en annan låt bli ett nasalt närgånget popkompslammer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Kom och tänka på en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna? Ivory är ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. 😎 Ett vackert soloinstrument, och mot softa stråkpads eller samplad symfoniorkester. Men när du sitter med din svängiga R&B-låt och vill jamma ett funkigt pianoriff... så är det fel recept att stoppa in soundet av en flygel, uppmickad och kranat för klassisk musik i en konserthall i Berlin. 🙂 Hur man än försöker modulera pianosoundet med ännu mer eq och mer reverb låter det stifft... Det är här som Reason Pianos skiljer sig från alla pianopluggar och multi-gigabyte-bibliotek. Eftersom man har tillgång till alla mikrofoner på separata kanaler kan man själv skapa sitt sound. 🙂 Jag kan få samma Yamaha C7 att låta som en jazzpianobar med mycket rum, och i en annan låt bli ett nasalt närgånget popkompslammer. Okej, asså jag är helt såld. Måste bara ha! Men jag har percis lagt ut ett antal tusen på pluggar så jag vet inte om jag har råd. Man får hoppas att de gör något paket med både reason och reason pianos. För jag har ju inget av dem för tillfället Men har du kontakt med Propellerheads Linus? För hur har du annars kunnat köra det redan i två månader? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Till och med jag började dregla och jag är ju inte ens pianist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 ÄNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 ÄNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON! Ja, visst var det på tiden? Jag hade gärna sett att det här hade ingått i Reasons repertoar och inte sålts separat men jag antar att man inte kan få allt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 ÄNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON! Ja, visst var det på tiden? Jag hade gärna sett att det här hade ingått i Reasons repertoar och inte sålts separat men jag antar att man inte kan få allt 😆 Jag hoppas på att de fixar ett erbjudande med både Reason och Reason Piaons, jag har inget av dem än så länge 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Jag har haft det i snart 48h... 😆 Vad ligger prislappen på? Redigerat 3 augusti 2006 av saverman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Jag hoppas på att de fixar ett erbjudande med både Reason och Reason Piaons, jag har inget av dem än så länge 😄 Det kommer nog dyka upp. Du får väl hålla dig tills det har dykt upp i PropShop 😆 Jag har haft det i snart 48h... 😠 Vad ligger prislappen på? Que? Redigerat 3 augusti 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Jag har haft det i snart 48h... 🙂 Vad ligger prislappen på? Hur har du fått tag på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Jag tror att Saverman syftar på att han har haft Reason i 48h och undrar vad Reason Pianos kommer att kosta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Hej Reson! Det var länge sen vi sågs och jag har verkligen saknat dig! När du bli klar med pianona så ses vi igen! MVH Hans! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Jag tror att Saverman syftar på att han har haft Reason i 48h och undrar vad Reason Pianos kommer att kosta. Word!! Ursäkta oklarheten! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Ivory är ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. Kul att Propparna har gjort ett piano-refill, den ser jag fram emot, men jag måste då också slå ett slag för Akoustick Piano från NI. Både för klassisk musik såväl som intima jazzklubbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Get_On Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Ivory är ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. Kul att Propparna har gjort ett piano-refill, den ser jag fram emot, men jag måste då också slå ett slag för Akoustick Piano från NI. Både för klassisk musik såväl som intima jazzklubbar. När jag testade den upplevde jag den som väldigt basfattig? har jag rätt, eller har någon annan också upptäckt det? alltså NI Akoustick Piano. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Basfattig? Absolut inte. Här är en jämnförelse mellan Ivory och Akoustik P en recension till. samt en till 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Propellerheads visar än en gång att man inte känner sina användare - detta kommer floppa lika hårt som Reason Drum Kits. Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Har reason drum kits floppat? Det kanske är för att det var för tungt? Min dator pallade inte med ett endaste dugg... Är Reason Piano lika tungt tror ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Hmmm, måste man ha Reason 3.0 för att kunna köra denna refill eller funkar det till 2.5 också??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det? Virology Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Är Reason Piano lika tungt tror ni? Ja, Reason Pianos är en aning tungt. Runt 2-3 GHz och 1 GB RAM är att rekommendera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Hmmm, måste man ha Reason 3.0 för att kunna köra denna refill eller funkar det till 2.5 också??? Reason 3.0 är ett krav. Combinatorn gör jobbet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det? Virology Grym ReFill! Använder den flitigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 8 september 2006 Dela Postat 8 september 2006 Jaha...Är det någon som har Reason Pianos nu och kan uttala sig med ett bu eller bä? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 8 september 2006 Dela Postat 8 september 2006 Jag är lite besviken på den. Lovar mkt, men . . . kanske har jag inte trängt in i den. Men jag väljer antingen AkPiano från NI eller skräpigt SampleTank före RP. MEn som sagt, jag ger RP n¨g¨ra chanser till . . . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 8 september 2006 Dela Postat 8 september 2006 (redigerat) Oj, då! Det var både tråkigt och intressant att höra. Jag ska försöka hitta någonstans här i Umeå där man kan testa RP innan jag bestämmer mig för ett eventuellt köp eftersom jag är lite reserverad mot det ( RDK köpte jag på en gång utan att tveka ). Det här gav mig ytterligare skäl att vara det. Kan jag få tränga in dig lite? Kan du på något sätt lite mer specifikt säga vad som känns fel med RP? Låter det tunt? Jobbigt att jobba med? Har det för några velocitynivåer? Ja...Jag försöker bara bilda mig en lite mer precis uppfattning. Redigerat 8 september 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.