Linus Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 (redigerat) Microsoft höll nyligen en demonstration av Windows Vista, under vilken man passade på att visa Speech recognition, Vistas röstigenkänning. Tydligen har tangentbordet ingen anledning att oroa sig/känna sig hotat på ett bra tag framöver. 😳 Redigerat 30 juli 2006 av Linus
Overkill Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 (redigerat) Nä... Redigerat 30 juli 2006 av Overkill
martinm Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Hi, hi, dom är allt festliga killarna på Microsoft. 😳
Linus Postat 30 juli 2006 Trådstartare Postat 30 juli 2006 Postar en till! Men den har jag inte gjort själv. http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=34340[/url]']
hackeman Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Nästan så man skulle rida på vågen och göra en låt på temat. Låta SAM "sjunga" raden. 🙂
hegobald Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Haha.. Känner igen mig då jag försökte lära en Asiatisk version av Dragon Dictate försöka förstå svenska (norrländska).. 🙂 Dom har fel fonetisk databas helt enkelt.. Som vanligt har Pyttemjuk köpt ut nåt halvframgångsrikt östernföretag för att göra det till sitt (det var ju faktiskt så Bill fick tag i MS-DOS en gång i tiden om ni minns). 🙂
Linus Postat 31 juli 2006 Trådstartare Postat 31 juli 2006 Nu har vi fått förklaringen till varför det gick snett. Demonstratören hade uppenbarligen struntat i att ställa in audio gain korrekt. 😄 Kika på VU-mätaren högst uppe i Windowsfönstret, så ser ni att den blåser upp i digital klippning så fort han yttrar ett ord. Det är inte så lätt för datorn att tolka en sönderdistad röst. Det kan vi väl hålla med om? 😄
Linus Postat 31 juli 2006 Trådstartare Postat 31 juli 2006 ...och hos MSNBC själva, för er som kör Internet Explorer. 😄 NBC / MSN Video: Microsoft Vista demo misfires
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.