Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

Just nu använder jag mig av ett M-audio audiophile 2496, när jag spelar in.

I dagsläget spelar jag bara in i midi, och tycker det blir grymt och bra ljud.

Men jag tänkte börja sjunga till mina låtar och även spela gitarr själv, eftersom virtual guitarist är något begränsad. Min fråga är nu vilket ljudkort som jag bör sattsa på? Jag vill ha bra audioljud, eftersom jag är Ljudfascist 🙂

De ljudkorten som jag funderar på är :

*E-mu 1820

*E-mu 1820M

*E-mu Emulator X

*M-Audio Delta 1010

*M-Audio Delta 1010LT

M-audio känns lite tråkigt, eller har jag fel?

Kommer jag att behöva en mixer också?

Sedan den slutgiltliga fråga, jag behöver ju en schyst mikrofon. Jag kan inte speciellt mycket om mikrofoner. Men jag behöver dock ingen speciellt avancerad, då jag är nybörjare inom området. helst så billigt som möjligt.

tack !

MVH

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Av din lista så skulle jag nog spontant rekomendera E-mu 1820M och näe.. Du behöver inte en mixer då det ljudkortet ha det ingångar du behöver. Som mic skulel jag sponatnt rekomendera en Studio Projects B1 som kostar under tusingen.. Men låter superbra för priset. Glöm inte att skaffa till micstativ och puffskydd bara..

pf001.jpg

(Puffskydd)

Postat (redigerat)

okej, Tack för tipsen!

Men E-mu 1820M är grygt 1 lakan dyrare än 1820, är de pengarna värda att lägga till? Jag vill ju förståss att ljudet ska låta så proffsigt som möjligt 😆

Redigerat av Tyros
Postat

Har själv ett 1820 och tycker att det är grymt bra förutom att jag på senare tid börjat uppleva att ljudet är lite klent i diskanten, men det kan också bero på mina monitorer, har inte provat att lyssna genom nåt annat. 1820M ska väl ha bättre ad-da-omvandlare vad jag vet, och det kanske är värt en tusenlapp extra?

Postat (redigerat)

Det här är säkert en dum fråga, men vad är en ad-da-omvandlare? 😆

Redigerat av Tyros
Postat